"Vi vinder vores første lyttere fra DR, hvilket er helt centralt, da vores mål er at løfte den samlede kommercielle lytning i Danmark", siger Jens Rohde, administrerende direktør for TV 2 Radio i en kommentar til de nye lyttertal fra Gallup i dag, og fortsætter: "Vores lytterandel i første sendemåned følger planen og har det helt forventede leje".
"Hvis man kigger historisk på andre radiostationers lanceringer, ligger vi endda en anelse højere end normalen, så vi er absolut på rette vej, selvom jeg naturligvis først er helt tilfreds den dag, vi når vores målsætning", fortsætter Jens Rohde.
Han erkender, at der har været nogle børnesygdomme - men understreger, at de har været få og at medarbejderne på TV 2 Radio knokler for sagen. " Så jeg er ikke i tvivl om, at vi når vores mål. Blot er det vigtigt, at man husker det lange seje træk, når man vil tiltrække lyttere fra DR. Vi udvikler løbende på programmerne. Blandt andet i morgentimerne hvor vi netop har lanceret et nyt morgenshow med Timm Vladimir og Lisbeth Østergaard. Og samtidig er jeg glad for at kunne byde Lars Hjortshøj velkommen til TV 2 Radio 1. juni, mens Andrea Elisabeth Rudolph begynder efter sommerferien. Det vil styrke os yderligere", siger Jens Rohde.
Gallup-målingen viser, at styrkeforholdet mellem DR og de kommercielle radiostationer i februar er 57.5 / 42.5 procent i målgruppen 21-50 år. Samlet set er det en fremgang for de kommercielle radiostationer på 2.6 procentpoint i forhold til januar 2007. |