Mens TV 2 Radio på landsplan har en share på 3 pct., så går det langt bedre i Odense. Her står TV 2 Radio for 8 pct. af al radiolytning. Til gengæld går det rigtigt dårligt for alle øvrige kommercielle stationer - f.eks. går Radio 3 ned fra 6 til bare 3 pct. og Radio 2 går ned fra 4 til 2 pct. Den store vinder i Odense-området er P4 Fyn, der går frem til 39 pct.
VLR fra Vejle har i 1½ år kunnet høres i perfekt kvalitet i Odense, men det har endnu ikke gjort det store indtryk på lytterne i Odense. Stort set ingen lytter til VLR. I 2. kvartal fik VLR en share på bare 0.2 pct. i Odense-området.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Odense og tilgrænsende 'gamle' kommuner (Broby, Munkebo, Odense, Vissenbjerg, Otterup, Tommerup, Søndersø) i 2. kvartal 2007 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index for radionyt.com. Tallene i parentes er fra 1. kvartal 2007 samt 4., 3., 2 og 1. kvartal 2006. Enkeltstationer med under 1 pct. er ikke medtaget. Tallene for 4. kvartal er baseret på 202 respondenter.
DR P4/P4 Fyn: 39 % (32 % - 32 % - 39 % - 42 % - 42 %) DR P3: 25 % (28 % - 30 % - 24 % - 26 % - 28 %) TV 2 Radio: 8 % DR P1: 6 % (7 % - 4 % - 5 % - 5 % - 6 %) Radio 3: 3 % (6 % - 8 % - 3 % - 7 % - 5 %) Radio 2: 2 % (4 % - 2 % - 1 % - 1 % - 3 %) NRJ: 2 % (3 % - 6 % - 2 % - 2 % - 1 %) The Voice: 2 % (3 % - 5 % - 5 % - 5 % - 6 %) DR P2: 2 % (1 % - 2 % - 1 % - 4 % - 2 %) Radio 100FM: 1 % (2 % - 5 % - 13 % - 3 % - 3 %) DR P2 Klassisk: 1 % (1 % - 1 % - 1 % - 1 % - 1 %) Radio 100 Soft: 1 % (0 %)
DR total: 77.5 % (71.0 % - 71.1 % - 75.1 % - 78.5 % - 78.9 %) Kommercielle: 19.0 % (25.7 % - 25.8 % - 25.0 % - 19.0 % - 18.1 %)
SBS Radio: 3.6 % (7.5 % - 7.2 % - 6.3 % - 6.3 - 9.0 %) Radio 3: 3.3 % (5.7 % - 7.7 % - 2.9 % - 7.3 % - 4.8 %) NRJ: 2.1 % (2.8 % - 5.5 % - 2.2 % - 1.9 % - 0.9 %) Radio 100FM/Radio 100 Soft: 1.8 % (2.1 % - 5.0 % - 13.4 % - 3.0 % - 3.1 %)
ddr: 5.4 % (9.3 % - 12.7 % - 16.3 % - 10.3 % - 7.9 %) SBS Radio (plus): 3.8 % (7.8 % - 7.5 % - 6.5 % - 6.5 % - 9.1 %) |