En stabil vækst i 2010 for både NOVAfm og The Voice gør, at SBS Radios salgsnetværk haler kraftigt ind på DDR.
De netop offentliggjorte lyttertal fra Gallup Radio Meter viser fortsat fremgang for NOVAfm og The Voice i kommerciel share.
NOVAfm, som i år har en gennemsnitlig ugentlig lytterskare på knap 1,4 mio. lyttere, har en gennemsnitlig kommerciel share på 25 pct. - en fremgang på omkring 5 procentpoint sammenlignet med sidste halvår 2009.
The Voice, som i år har en gennemsnitlig ugentlig lytterskare på knap 750.000 lyttere, har oplevet en gennemsnitlig kommerciel share på 9,3 pct. - en fremgang på omkring 2 procentpoint sammenlignet med sidste halvår 2009.
Fremgangen for begge brands gavner både SBS Radio og SBS' salgsnetværk som består af NOVAfm, The Voice, VLR i Vejle samt Radio 1 og Radio Guld i Silkeborg.
"Vi er rigtig glade for, at vores brands er vokset. Det har været medvirkende til, at vi lige nu oplever en markant salgsfremgang i 2010 i et mediemarked, der indtil videre har været meget turbulent. De danske radioannoncører har bidt mærke i SBS Radios fremgang, og det er vi selvfølgelig glade for”, siger kommerciel direktør Claes Laustsen i en pressemeddelelse fra SBS Radio, og fortsætter: "Sidste år havde vi en share i målgruppen 19-50 på omkring 32 pct. i forsommeren. Og i år ligger vi på ca. 45 pct., hvilket er en af hovedårsagerne til fremgangen."
|