Forfatteren og journalisten Karin Høgh, som selv er podcaster, har begået den første danske bog om podcasting. Bogen hedder 'Medier der holder - strategisk lyd- og videopodcasting' og er et konkret bud på podcastmediet som et strategisk værktøj i organisationers kommunikation − eksternt eller internt.
"Video og lyd på hjemmesider og YouTube er populært. Men med podcast når man ud til de mobile, nicheorienterede og selektive modtagere. De engagerede og købedygtige kunder." Det er udgangspunktet for Karin Høghs nye bog.
Bogen giver en gennemgående introduktion til, hvad organisationer kan bruge mediet til og hvordan de kommer i gang. Der er '10 trin til podcasting, der betaler sig', og masser af danske eksempler og inspiration fra andre lande, hvor organisationerne har været hurtigere til at tage podcast til sig.
"Podcasting er et overset kommunikationsværktøj i mange organisationer. Men dem, vi gerne vil nå, bliver mere og mere mobile, så lyd- og videopodcast er et effektivt medie, fordi brugerne kan tage det med sig under transporten, i fritiden og under arbejdet," forklarer Karin Høgh, som oprindelig er radio- og onlinejournalist og i dag er selvstændig podcastingkonsulent.
På forfatterens website www.podconsult.dk kan man købe bogen 'Medier der holder − strategisk lyd- og videopodcasting' - der koster 259 kr. - og eventuelt samtidigt supplere med et e-kursusforløb via e-mails og online-seminarer.
På www.facebook.com/podconsult kan man gratis dele erfaringer med Karin Høgh og andre med interesse for lyd- og videopodcasting.
Inspiration fra andre podcastere kan findes på Karin Høghs egen podcast 'PodJournalen' på www.podblog.dk .
|