Flere og flere danskere stiller ind på 100 FM for at høre Pop FM, hvor man bl.a. kan høre nyheder fra B.T. og pop fra 1960'erne til 1990'erne. Bt.dk skriver, at så mange tuner ind, at det begynder at kunne mærkes hos P4.
I Storkøbenhavn er P4 blevet ramt af et mærkbart fald, skriver bt.dk. P4 er faldet fra en lytterandel på 36 procent til 31 procent. Det viser nye beregninger fra Initiative Universal.
"Det er ret fantastisk, at vi på så kort tid sammen med SBS har kunnet udfordre både de kommercielle konkurrenter, men også en mastodont som DRs P4. Det viser, at lytterne kan lide tonen, stemningen og musikvalget på Pop FM, og at de føler føler sig rigtigt godt serviceret med stærke og vedkommende nyheder fra B.T.," siger B.T.s chefredaktør, Olav Skaaning Andersen til bt.dk
Pop FM er med en kommerciel lytterandel på 34 pct. i København nu Københavns største kommercielle radiokanal.
"Det er skønt at vide, at Pop FM er større end Radio100. Der er ingen tvivl om, at lytterne har taget stationen til sig. Vi ligger stabilt med over 400.000 ugentlige lyttere, og en lyttetid der ligger langt højere end nogen anden kommerciel radio," udtaler Frederik Meyer, der er administrerende direktør for SBS Radio, der er medejer af PopFM.
|