En avisreklame for en radiostation slog benene væk under dommerne, da Jyllands-Postens Aurora-pris for den bedste dagsbladsannonce skulle kåres torsdag aften. Reklamebureauet Wibroe, Duckert og Partners vandt prisen for sin kampagne for Radio 100FM, hvor de tre værter - Andrea Elisabeth Rudolf, Lars Hjortshøj og Lasse Rimmer på skift lod sig fotografere som Janet Jackson, Prince, Michael Jackson, Tina Turner, Danseorkesteret og Wham!.
Trekløveret fra Radio 100FM er i mellemtiden blevet splittet. Kun Lasse Rimmer er tilbage. Men det kunne ikke ændre på, at dommerkomiteen var fuld af begejstring, skriver Jyllands-Posten i dag. Formand for dommerkomiteen, direktør Bjarke Stemann, roste således reklamebureauets evne til at lave en kampagne, der gik lige i hjertet. Om kampagnen hed det også, at den brød med en masse regler for god og virkningsfuld reklame - men dommerkomiteen faldt alligevel for kampagnen med et brag.
Udover sejren i hovedkonkurrencen var der også en pris til reklamebureauet for sin Radio 100FM-kampagne indenfor kategorien 'annoncering af kortvarige forbrugsgoder og services'. |