DR står i februar måned for 67 procent af radiolytningen. Det er 4 pct. mindre end i januar. Det er som ventet, siger DR i en pressemeddelelse. De allerfleste lyttere hører også DR Radio, men supplerer med TV 2 Radio, ikke mindst om eftermiddagen. Den øgede 'zapning' har imidlertid også bragt nye lyttere til P3, som derfor med sin skarpere og mere eksperimenterende profil har fået flere nye lyttere, end kanalen har tabt til TV 2 Radio. Og ud over P3’s vækst - som DR selv kalder "uventet" - har også DR's talekanal P1 haft en usædvanlig god måned med højere lyttertal end såvel The Voice som TV 2 Radio.
"Vi var forberedt på at tabe lyttere. At P3 og P1 vinder terræn trods øget konkurrence, tager vi som et kvalitetstegn. Det viser os, at det betaler sig at gå imod radio-strømmen og gøre det originale og uventede. Ingen havde troet, at en seriøs talekanal ville kunne placere sig mellem de fem største radiokanaler i Danmark. Vi har fået meget kritik for moderniseringen af P1, men lytterne har kvitteret for vores vovemod," siger radiodirektør Leif Lønsmann. |