DR vil bruge de kommende uger på at fortælle, at "vi er fælles om licensen" i en ny storstilet kampagne, der kan opleves på internettet, radio, tv og på trafikreklamer.
Derudover har DR åbnet en særlig side på internettet - www.dr.dk/licens, hvor folk, der ikke betaler licens i dag, hurtigt kan tilmelde sig.
Er man i tvivl om reglerne, eller om hvornår man skal betale erhvervslicens eller institutionslicens, er der også hjælp at hente på hjemmesiden, ligesom man på den historiske del kan studere, hvordan licenspriserne har udviklet sig siden 1925 eller for eksempel orientere sig om, at den første seer betalte farvelicens i 1970.
Formålet med licenskampagnen er at gøre opmærksom på, at licensen er en forudsætning for, at DR kan levere for eksempel dansk dramatik i verdensklasse, børneprogrammer året rundt, nyhedsdækning hele døgnet og udvikle undervisningsprogrammer. Omkring 2.250.000 husstande betaler i dag licens, oplyser DR.
Radiolicensen koster næste år 312 kr. I 2007 er prisen 320 kr. Hertil kommer eventuel tv-licens.
|