TV 2 Radio opnåede i uge 18 det højeste lyttertal i lang tid. I alt stillede 1.189.000 ind på stationen i løbet af ugen, og stationens share (markedsandel af al radiolytning) steg fra 4.0 til 4.4 pct. Stationen sendte i uge 18 ellers kun nonstop musik og timenyheder. Uge 18 blev også en god uge for The Voice, hvis lyttertal og share steg pænt, og DR P3 havde et rekordhøjt lyttertal på 2.7 mio. lyttere. Til gengæld blev uge 18 en dårlig uge for Radio 100FM, der både mistede lyttere og markedsandele.
Her er oversigten over markedsandele af al radiolytning - 'share' blandt alle over 12 år i uge 18 (28. april - 4. maj 2008) iflg. TNS Gallup Radio-Meter, der er baseret på PPM målinger. Tallene i parentes er fra uge 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 og 1.
1 (1) DR P4 (total): 41.8 (41.3 - 41.2 - 41.8 - 41.3 - 43.4 - 43.9 - 43.1 - 42.8 - 42.1 - 42.7 - 41.1 - 42.3 - 42.2 - 41.4 - 41.7 - 42.4 - 42.9) %
2 (2) DR P3: 21.5 (21.2 - 20.9 - 22.7 - 21.3 - 20.0 - 18.4 - 19.2 - 17.9 - 19.0 - 19.0 - 19.0 - 18.2 - 18.1 - 18.8 - 18.4 - 18.4 - 16.5) %
3 (3) Radio 100FM: 5.7 (6.9 - 7.0 - 5.9 - 6.2 - 6.0 - 6.0 - 5.4 - 5.8 - 5.2 - 5.2 - 6.2 - 5.2 - 5.7 - 4.7 - 5.7 - 6.3 - 6.3) %
4 (4) DR P1: 5.1 (4.9 - 4.3 - 3.9 - 4.1 - 4.0 - 3.7 - 4.9 - 4.9 - 5.0 - 5.5 - 4.4 - 5.1 - 5.2 - 5.4 - 5.1 - 4.6 - 5.5)
5 (5) TV 2 Radio: 4.4 (4.0 - 3.2 - 3.6 - 4.2 - 4.5 - 4.2 - 3.9 - 3.8 - 5.3 - 4.7 - 5.3 - 5.4 - 4.6 - 4.5 - 4.4 - 3.6 - 4.1)
6 (5) DR P2: 4.3 (4.0 - 4.0 - 3.9 - 4.3 - 4.3 - 4.4 - 4.3 - 5.0 - 4.5 - 4.3 - 4.7 - 4.4 - 4.5 - 5.1 - 5.0 - 4.0 - 3.8) %
7 (7) Radio 100 Soft: 1.9 (1.9 - 2.5 - 1.5 - 1.5 - 2.1 - 1.9 - 2.3 - 2.0 - 1.6 - 1.3 - 1.8 - 2.3 - 1.6 - 1.7 - 2.3 - 2.5 - 2.2) %
7 (8) The Voice (total): 1.9 (1.3 - 1.4 - 1.1 - 1.1 - 1.1 - 1.0 - 0.8 - 1.1 - 1.6 - 1.4 - 1.4 - 1.6 - 1.8 - 1.9 - 1.4 - 1.4 - 1.6) %
9 (9) P4 Danmark: 0.8 (0.8 - 0.9) % 9 (10) Radio City: 0.8 (0.8 - 0.7 - 0.7) %
Her er oversigten over den ugentlige markedsandel af al radiolytning - 'share' i aldersgruppen 12-50 år i uge 18 iflg. TNS Gallup Radio-Meter, der er baseret på PPM målinger. Tallene i parentes er fra uge 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 og 1.
1 (1) DR P3: 35.6 (33.3 - 32.3 - 36.5 - 33.9 - 32.1 - 31.6 - 31.5 - 29.8 - 30.2 - 32.2 - 30.6 - 29.6 - 29.7 - 31.6 - 29.5 - 29.9 - 26.5) %
2 (2) DR P4 (total): 20.3 (20.8 - 23.4 - 21.9 - 22.0 - 22.9 - 22.5 - 22.8 - 21.7 - 22.8 - 22.6 - 21.0 - 21.9 - 22.2 - 21.0 - 22.0 - 20.7 - 22.8) %
3 (3) Radio 100FM: 9.6 (11.3 - 10.5 - 8.9 - 9.6 - 10.1 - 10.8 -8.7 - 10.1 - 8.4 - 8.2 - 10.3 - 8.1 - 9.4 - 8.1 - 9.9 - 10.7 - 11.3) %
4 (4) TV 2 Radio: 7.0 (6.7 - 5.5 - 5.6 - 6.2 - 7.0 - 6.3 - 6.3 - 5.9 - 8.4 - 7.2 - 7.5 - 7.9 - 7.3 - 6.0 - 6.6 - 5.6 - 6.6) %
5 (7) The Voice (total): 3.5 (2.4 - 2.5 - 1.9 - 1.9 - 2.1 - 1.9 - 1.5 - 2.1 - 2.8 - 2.8 - 2.6 - 3.0 - 3.2 - 3.7 - 2.6 - 2.5 - 3.0) %
6 (5) DR P1: 2.4 (3.0 - 2.1 - 2.2 - 2.2 - 1.9 - 1.6 - 2.1 - 2.4 - 2.3 - 2.5 - 2.3 - 3.0 - 2.1 - 2.4 - 2.5 - 2.5 - 2.9) %
7 (6) Radio 100 Soft: 2.3 (2.6 - 3.0 - 2.1 - 2.3 - 3.4 - 2.6 - 3.7 - 3.0 - 2.5 - 1.9 - 2.5 - 3.2 - 2.2 - 2.3 - 3.3 - 3.6 - 2.6) %
8 (8) Radio City* (total): 1.1 (1.3 - 1.0 - 1.9 - 1.4 - 1.2 - 1.0 - 1.2 - 1.6 - 1.3 - 1.1 - 1.6 - 1.9 - 2.2 - 2.1 - 1.5 - 1.5 - 2.1) %
9 (9) DR P2: 0.4 (0.5 - 0.2 - 0.3 - 0.3 - 0.5 - 0.6 - 0.4 - 0.8 - 0.5 - 0.6 - 0.4 - 0.5 - 0.6 - 0.5 - 0.5 - 0.3 - 0.6) %
(* uge 5, 4, 3, 2 og 1: Radio 2)
Her er oversigten over den ugentlige dækning - 'reach' - blandt alle over 12 år i uge 18 iflg. TNS Gallup Radio-Meter, der er baseret på PPM målinger. Tallene i parentes er fra uge 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 og 1.
1 (1) DR P4 (total): 3.023.000 (2.974.000 - 2.980.000 - 3.011.000 - 2.894.000 - 2.985.000 - 2.633.000 - 2.903.000 - 2.971.000 - 2.908.000 - 2.814.000 - 2.847.000 - 3.029.000 - 2.888.000 - 2.924.000 - 2.811.000 - 2.950.000 - 2.691.000)
2 (2) DR P3: 2.707.000 (2.508.000 - 2.511.000 - 2.509.000 - 2.549.000 - 2.481.000 - 2.175.000 - 2.580.000 - 2.479.000 - 2.470.000 - 2.417.000 - 2.380.000 - 2.355.000 - 2.455.000 - 2.505.000 - 2.372.000 - 2.428.000 - 2.309.000)
3 (3) Radio 100FM: 1.375.000 (1.428.000 - 1.404.000 - 1.299.000 - 1.398.000 - 1.179.000 - 1.053.000 - 1.155.000 - 1.056.000 - 1.249.000 - 1.140.000 - 1.413.000 - 1.367.000 - 1.287.000 - 1.182.000 - 1.246.000 - 1.307.000 - 1.168.000
4 (4) TV 2 Radio: 1.189.000 (986.000 - 968.000 - 1.021.000 - 1.026.000 - 1.001.000 - 982.000 - 951.000 - 1.061.000 - 1.115.000 - 1.097.000 - 1.230.000 - 1.204.000 - 1.086.000 - 1.076.000 - 1.133.000 - 1.232.000 - 975.000)
5 (6) The Voice (total): 745.000 (745.000 - 749.000 - 723.000 - 610.000 - 606.000 - 556.000 - 542.000 - 663.000 - 697.000 - 687.000 - 779.000 - 736.000 - 756.000 - 674.000 - 733.000 - 776.000 - 642.000)
6 (5) DR P1: 717.000 (756.000 - 625.000 - 671.000 - 698.000 - 597.000 - 587.000 - 644.000 - 683.000 - 739.000 - 695.000 - 601.000 - 706.000 - 715.000 - 689.000 - 755.000 - 733.000 - 735.000)
7 (7) Radio 100 Soft: 631.000 (596.000 - 612.000 - 671.000 - 545.000 - 541.000 - 555.000 - 648.000 - 661.000 - 580.000 - 527.000 - 641.000 - 579.000 - 600.000 - 559.000 - 626.000 - 609.000 - 637.000)
8 (8) DR P2: 404.000 (445.000 - 361.000 - 414.000 - 422.000 - 408.000 - 360.000 - 438.000 - 414.000 - 410.000 - 385.000 - 417.000 - 391.000 - 423.000 - 409.000 - 453.000 - 400.000 - 396.000)
9 (9) Radio City* (total): 364.000 (344.000 - 396.000 - 323.000 - 467.000 - 341.000 - 393.000 - 287.000 - 401.000 - 417.000 - 316.000 - 446.000 - 449.000 - 430.000 - 332.000 - 362.000 - 429.000 - 369.000)
10 (-) DR Hit: 222.000
(* uge 5, 4, 3, 2 og 1: Radio 2) |