Kundemønstret på TV 2 Radio vil iflg. salgsdirektør Peter Olafsson være det samme som på TV 2, skriver MediaWatch. TV 2 Salg har præsenteret radiomediet for alle de nuværende kunder, og tilbudt dem gode betingelser, mod at de deler tv-budgetterne med radio.
Netto er blandt de første store kunder hos TV 2 Radio. Kæden har tegnet et sponsorat på morgenfladen 'Morgensamling'. Derudover er der bl.a. kampagner fra Lufthansa og Honda.
Radioreklamerne til TV 2 Radio sælges fra TV 2 Salg, der er på vej til at flytte fra Hellerup til Teglholmen.
"Kundemønstret vil være, som vi kender på tv, for det er dem, vi har de bedste relationer til," spår salgsdirektør Peter Olafsson over for MediaWatch.
TV 2 Radio udbyder kun ca. halvdelen af sin reklametid på 12 minutter pr. time. Med tre korte blokke pr. time, plus én helt kort op til nyhederne.
"Radiomediet egner sig til ikke til at udbyde den maksimale reklametid," siger Peter Olafsson.
|