Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Kun to ansøgere til den 6. FM-kanal: Berlingske/SBS og Radio 100FM
Mandag 10. maj 2010
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Opdateret (2): Da fristen for at søge sendetilladelsen til FM6 - den 6. FM-kanal - udløb i dag mandag kl. 12 var der kun indkommet to ansøgninger: En fra New Media, selskabet bag Radio 100FM - og så en ansøgning fra det nye selskab FM 6 A/S, som Berlingske Media og SBS Radio står bag. Får FM 6 sendetilladelsen skal den nye radiokanal hedde Pop FM.


New Radio ApS - der vil drive radio under navnet Radio 100 FM - er et 100 pct. ejet datterselskab af Radioselskabet af 1/7 2007 ApS (Radio Soft), som er ejet af hhv. Interaktiv Media Holding ApS, New Radio ApS og det nederlandske selskab Marc Media Holding B.V. med en tredjedel hver. Det er penge- og radiomanden Marc Nanning, der står bag sidstnævnte selskab.

FM 6 A/S er 60 pct. ejet af Berlingske Media A/S (som er et 100 pct. ejet Mecom Denmark Holding ApS-selskab) og 40 pct. ejet af SBS Radio A/S (hvoraf 80 pct. er ejet af SBS Broadcast Danmark A/S og 20 pct. er ejet af baron Otto Reedtz-Thott).

De to ansøgninger vil nu blive gennemgået for, om de indeholder alt relevant materiale, og Radio- og tv-nævnet vil om nødvendigt tage kontakt til de pågældende ansøgere for evt. uddybning.

Mediesekretariatet oplyser, at det forventes, at Radio- og tv-nævnet på sit møde den 22. juni 2010 vil tage stilling til, hvem vinderen er. I så fald vil vinderen blive offentliggjort senest den 24. juni 2010.


Berlingske og SBS Radio skriver i en fælles pressemeddelelse:

"Berlingske Media A/S og SBS Radio A/S er gået i samarbejde om at give DR konkurrence på en ny radiokanal med en populær, bred musikprofil og nyheder fra Berlingske Medias store indholdsproduktion.

Med udgangspunkt i et nyt fælles radioselskab byder de to virksomheder på FM6 kanalen, som havde ansøgningsfrist mandag kl. 12.00. Hvis det lykkes at vinde Kulturministeriets ”skønhedskonkurrence” om kanalen, så kommer den nye radiostation på FM båndet og i digital radio til at hedde POP FM.

POP FM vil tage konkurrencen op med DR’s regionalt opdelte P4-kanal og levere et kommercielt kvalitetsprodukt med musik og landsnyheder som alternativ. Målgruppen er de 35-55-årige. POP FM vil spille popmusikken fra primært 70’erne, 80’erne og 90’erne – et format, der ifølge markedsundersøgelser, foretaget af Gallup, er meget stor efterspørgsel på.

POP FM vil få nyheder leveret af Berlingske Media. POP FM vil automatisk blive optaget i SBS Radios salgsnetværk og vil fra første dag være med i Danmarks største kommercielle radio-salgsafdeling og vil på den måde være garanteret en indtægt fra starten.

Berlingske Media og SBS Radio har dannet det fælles selskab FM6, som skal drive radiostationen, hvis det bliver aktuelt, når Kulturministeriet har truffet sin afgørelse. Berlingske Media ejer 60 % af selskabet og SBS Radio 40 %.

Berlingske Medias koncernchef, Lisbeth Knudsen, siger om samarbejdet:

- Vi har i Berlingske Media en strategi om at kunne udnytte vores indhold på mange forskellige platforme for at sikre en stærk profilering og tilstedeværelse af vores medie-brands uanset, hvor kunderne modtager dem, og om de modtager indholdet på print, mobil, web eller radio. Vi arbejder samtidig på at udvikle interessante partnerskaber for fremtiden. Vi skal ikke være eksperter på alle felter, men finde de dygtigste at samarbejde med på konkrete områder. Derfor er vi glade for at have etableret et partnerskab med SBS Radio A/S om at byde på den sjette FM kanal. Vi har allerede erfaring i at drive kommerciel lokalradio i Viborg og i Esbjerg, men her til den nye og større kanal har vi bestræbt os på, at vores publicistiske og kommercielle medieerfaring kombineres med en solid erfaring i at drive landsdækkende musikradio.

Administrerende direktør i SBS Radio A/S, Frederik Meyer, siger:

- Jeg er rigtig stolt af, at SBS Radio A/S og Berlingske Media A/S har indgået en aftale. Berlingske er det ældste og mest dynamiske mediehus i Danmark og sammen med os, SBS Radio, Danmarks største kommercielle radioudbyder med mere end 25 års erfaring, ser jeg frem til, at FM6 vil tage kampen op mod P4. Det nye fælles selskab har som kanalkoncept valgt POP FM, som nød stor succes fra 1999 – 2004, og denne gang vil det blive suppleret med en professionel nyhedsdækning fra Berlingske Media."



Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -