Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Glæde hos Radio 100FM over nye lyttertal
Tirsdag 2. november 2004
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Radio 100FM noterer, at man med en share på 5.7 pct. i 3. kvartal 2004 har lagt sig i spidsen som den største kommercielle radio i Danmark og adm. direktør Jim Receveur siger, at det er den bedste fødselsdagsgave man kunne få. Til gengæld er udviklingen for Det Dansk Radiobureau en lidt mere blandet fornøjelse.
Radio 100 FM opnåede i september måned iflg. TNS Gallup den hidtil største markedsandel (share) på 6.1 procent og er dermed i spidsen for de kommercielle stationer - ikke bare i september måned men i hele 3. kvartal 2004.

Jim Receveur siger i en kommentar: "Da vi gik i luften for snart et år siden var der ingen, som kendte Radio 100FM, men det er der er nu. Vi har ikke bare lagt os i spidsen for de kommercielle radiostationer, vi haler også ind på P3. Både Øst for Storebælt og i Storkøbenhavn er vi mere end halvt så store som P3 blandt andet i aldersgruppen 20-49 år, som er en af vores vigtigste målgrupper,”

"Radiolytterne vil hellere have levende radio i stedet for en ”jukeboks”, og derfor vil vi naturligvis videreudvikle vores programflade ud fra samme recept. Netop nu er vi ved at udvikle noget nyt på programsiden, men jeg vil ikke løfte sløret for, hvad det bliver endnu,” slutter Jim Receveur.

Radio 100FM kan høres på Sjælland og i Århusområdet og dækker dermed 38 procent af landet.

Det går også godt for salgsselskabet ddr - Det Danske Radiobureau - der ejes af Radio 100FM sammen med Det Berlingske Officin og Nordjyske Medier. Det skriver ddr i en pressemeddelelse og peger på, at ddr nu ikke kun er den største kommercielle radioudbyder i Danmark med en kommerciel markedsandel (share) på 51.9 pct. ddr er også betydeligt større end DR P4 i aldersgruppen 20-49 år på landsplan. I september øgede ddr sin lytterandel fra 23 til 24 procent, mens P4 faldt fra 18 til 16 procent i den nævnte målgruppe.

Kigger man tallene nøjere efter - og ser på den samlede befolkning - er der dog tale om en tilbagegang for ddr. I juli måned havde ddr en markedsandel (share) på i alt 16.4 pct., det faldt i juni til 15.7 og i september faldt tallet yderligere ned til 15.4 pct.

Til sammenligning er der fra juli til september en jævn stigning for Sky Radio.: Fra 5.0 til 5.7 og nu 5.9 pct. Den tredje store aktør - "SBS Radio Plus" (SBS stationerne samt Radio Silkeborg) - går frem fra 7.1 i juli til 7.4 pct.i august - men i september ryger SBS helt ned på 6.2 og bliver dermed overhalet af Sky Radio.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -