En stribe af de største medieselskaber i Danmark er i disse dage til møde med kulturminister Brian Mikkelsen (K) for at påvirke indholdet af den kommende medieaftale.
En række af de mest kapitalstærke mediekoncerner og interesseorganisationer er i disse dage på visit hos kulturminister Brian Mikkelsen (K). Ærindet er den kommende medieaftale, som regeringen indleder forhandlinger om i begyndelsen af næste år.
Langt de fleste er direkte inviteret af Brian Mikkelsen, der til brug for sit eget udspil til ny medieaftale har bedt de centrale aktører komme med deres "ønsker til aftalen", som han skriver i invitationerne, som Berlingske Business er i besiddelse af.
Lobbyist-ballet blev åbnet den 9. november, hvor blandt andre generaldirektør i DR, Kenneth Plummer, fik mulighed for at præsentere sine ønsker. Herefter fulgte en hel række af samtaler med blandt andre KOMM, The Voice, Radio 100FM, Sky Radio (der dog meldte afbud) og endelig brancheforeningen 'Radioerne', der er avisradioerne under Danske Dagblades Forening.
Kulturministeriet venter, at møderækken afsluttes inden jul. Herefter skrives udspillet til medieaftale og planen er så, at indgå forlig inden næste sommerferie. |