|
TV 2 Radio fik hug i målgruppen
Fredag 21. december 2007
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
Der er langt til det gamle mål på en share på 15 pct. for TV 2 Radio. Blandt de 21-50 årige gik TV 2 Radio tilbage fra 6 pct. i oktober til 5 pct. i november. Danskerne bruger nu dobbelt så meget tid i selskab med Radio 100FM, som de bruger sammen med TV 2 Radio.
Den helt store taber i TV 2 Radios målgruppe de 21-50 årige blev i november måned dog P3. Mens denne aldersgruppe brugte 37.6 pct. af deres 'radiotid' i selskab med P3 i oktober, så raslede dette tal helt ned til 30.2 pct. i november.
I stedet var der fremgang for Radio 100FM. Op fra 8.1 til 9.7 pct., altså næste 10 pct. - og dermed næsten det dobbelte af den share (markedsandel af al radiolytning) som TV 2 Radio opnåede i november. Her er oversigten over share-tallene iflg. Gallup i novemner - med oktober og september i parantes:
DR P3: 30.2 (37.6 - 31.8 %) DR P4: 17.3 (17.9 - 17.4 %) Radio 100FM: 9.7 (8.1 - 11.9 %) TV 2 Radio: 5.0 (6.0 - 7.2 %) DR P1: 3.7 (3.0 - 2.6 %) The Voice: 2.8 (1.9 - 3.0 %) Radio 2: 2.0 (1.7 - 2.2 %)
- - -
Grafik: Hvid linie - sådan præsenterede TV 2 Radio deres forventninger til udviklingen efter de første tal i februar 2007. Sort linie - sådan er det gået Grafik: Palle Bo og Karsten Jensen |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|