Mediekoncernen JP/Politiken vil være Danmarks stærkeste medievirksomhed, siger selskabets adm. direktør Lars Much til Børsen i dag. Og med til disse ambitioner hører radio, som man "inden for de kommende år" vil bevæge sig ud i.
For JP/Politiken er timingen i forbindlelse med start af radio vigtigt. Man konstaterer, at det danske radiomarked endnu er umodent. På den anden side kan det også blive svært for en ny aktør at vinde markedsandele, hvis man venter for længe og de nuværende spillere får lejlighed til at konsolidere sig.
"Det er klart en risiko. Men vi har den fordel, at vi hver dag er i kontakt med omkring 1.5 mio. danskere. Derfor vil det ikke være umuligt for os at opbygge et nyt varemærke", siger Lars Much videre til Børsen.
Han vil dog ikke sætte årstal på.
JP/Politiken er - sammen med Egmont - blandt ansøgerne til TV 2, og det vil være en alvorlig bet for koncernen, hvis man ikke løber med TV 2. JP/Politiken omsatte i sidste regnskabsår for 3 mia. kr. og havde et overskud før skat på godt 200 mio. kr. |