Driftsresultatet for norsk P4 i 1. kvartal 2001 endte med et markant dårligere resultat end sidste år, nemlig 4.1 mio. norske kr. - mod 16.6 mio. i samme periode sidste år. Salgsomsætningen faldt til 53 mio. kr. – mod 59 mio. i 1. kvartal 2000.
”Det er ikke til at komme udenom, at vi i 1. kvartal mødte et marked, som var sværere end forventet”, siger konstitueret koncernchef for P4, Paul A. Rabl i en kommentar, men det er dog ikke en bekymret ledelse, der præsenterer tallene. ”Mediebranchen har mærket, at annoncørerne er senere på den med sine kampagner end tidligere år, og branchen har generelt haft et svært kvartal. Desuden er første kvartal normalt det kvartal med laveste omsætning”, fortsætter Rabl i en pressemeddelelse der citeres af Propaganda.
P4 sigter fortsat mod vækst i 2001 som helhed.
Det er især forretningsområdet ”P4 Instant Media”, altså P4s net-satsning, som trækker resultatet ned. Driftsresultatet blev her et underskud på 3.7 mio. norske kroner.
I 2000 leverede P4 et meget stærkt resultat på 93.5 mio. norske kroner ud af en omsætning på 290 mio. kr. iflg. Kampanje. |