"Det er mit ansvar ene og alene. Vores konceptudvikling har ikke været klar nok. Der er ingen identitet eller klar profil på TV 2 Radio". Det siger adm. direktør for TV 2 Radio, Jens Rohde i dag - efter offentliggørelsen af skuffende lyttertal for TV 2 Radio. De dårlige tal betyder nu, at TV 2 Radio har sat gang i arbejdet med en markant ændring på den nye radiostations profil, og det kommer lytterne - på sigt - til at kunne høre på musikprofilen og programmernes indhold.
"Det er ikke godt nok", siger Jens Rohde i dag til ekstrabladet.dk som en kommentar på nye Gallup-lyttertal, der viser, at TV 2 Radio kun har 3.7 pct. af al radiolytning i Danmark. En beskeden fremgang fra 3.5 pct. måneden forinden.
"Vores målsætning er fortsat, at vi skal have 15 procent af den samlede radiolytning blandt de 21-50-årige, inden året er omme. Men hvis denne tendens fortsætter, opnår vi det jo ikke før 2009. Det kan vi ikke accepter"e, siger Rohde. |