I marts 2006 foregik 8.1 pct. af al radiolytning på Radio 100FM - hvilket er rekord - og i det kommercielle univers, tegnede 100FM sig for 35 pct. af al lytning. Dermed befæster Radio 100FM sin position som den ledende kommercielle radiostation i Danmark.
Lyttertallene fra Gallup Radio Index viser også, at Radio 100FMs share (markedsandel) i hele 1. kvartal var 7.4 pct. I aldersgruppen 19-50 år nåede Radio100FM en markedsandel på 12.3 pct.
HT-området er fortsat stationens højborg, oplyser Radio 100FM i en pressemeddelelse. På det kommercielle marked nåede stationen en markedsandel på 73 pct. i kernemålgruppen 25-39 år. På landsplan havde Radio100FM i 1. kvartal i den målgruppe en markedsandel på 37.6 %.
Hidtil har Radio 100FM haft det lidt svært udenfor HT-området, men det begynder at gå fremad i Århus Amt. Her har 100FM i aldersgruppen 19-50 år en meget pæn vækst og i 1. kvartal 2006 er man nu oppe på, at 12 pct. af al radiolytning i denne aldersgruppe sker på Radio 100FM.
Adm. direktør Jim Receveur siger, at radioens strategi med "100 pct. god musik og 100 pct. sjov" er rigtig og understreger, at man hele tiden arbejder hårdt for at være bedst. "Lytterne skal foretrække vores kanal. Vi har netop ansat den nye hyrdinde, Signe Muusmann. Hun er topprofessionel og skal nok give Lars Hjortshøj og Lasse Rimmer kam til håret. Dagsendefladen styrker vi med værterne Anders Aagaard og Jens Kristian Thonbo, som skal gøre danskernes arbejdsdag sjovere". |