Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Festivalradio har succes med nøgenløb
Mandag 9. juli 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Opmærksomheden for Roskilde Festivalradios årlige nøgenløb fra festivaldeltagere og ikke mindst både de trykte og æterbårne medier er i top. Ingen undtagelse dette år. Pressefotografer, kameramænd, journalister og mellem 5 og 10.000 festivaldeltagere var på plads da årets løb lørdag middag blev afviklet - og Roskilde Festivalradio fik dermed omtale i stribevis af danske og udenlandske medier.
Nøgenløbet startede i 1999 og det handler - ganske enkelt - om at et antal helt nøgne festivaldeltagere skal løbe et antal gange på en afmærket løbebane på festivalpladsen. De første år var det lidt svært at finde deltagere - og stort set alle var mænd - men de senere par år er tilstrømningen øget markant, og det er bestemt, at halvdelen af de 20 deltagere skal være kvinder.

Førstepræmien er nu en gratis festivalbillet til næste års Roskilde Festival til den hhv. hurtigste mand og den hurtigste kvinde. Det har for alvor betydet, at der er rift om billetter til at deltage i løbet, der uddeles efter først til mølle princippet. Tricket er bare, at ingen ved på forhånd, hvornår der åbnes for tilmeldinger. Det skal man lytte til Roskilde Festivalradio for at finde ud af. Eneste sikre deltagere er de to vindere fra året forinden. Det betød i år, at Magnus Boesen - der havde vundet de tre forrige år - og hans ex. kæreste var selskrevne til løbet.

Forlydender har villet vide at festivalradioen gerne ville ha' en ny vinder på herresiden i år, så radiofolkene skulle angiveligt have forsøgt at drikke Magnus Boesen fuld inden løbet. I midten af løbet blev han da også overhalet af en anden deltager, men endte alligevel med at vinde nøgenløbet - for 4. gang.

På kvindesiden var det i år irske Aoife Dineen, der løb af med sejren. "Min samlever Magnus har vundet løbet flere gange i træk, og det var ham, der fortalte mig om det", sagde hun efterfølgende til pressen.

Roskilde Festivalradio sikrer sig effektiv reklame ved at stille krav om, at alle deltagerne skal have malet radioens navn og frekvens 89.6 på maven. Derudover har Roskilde Festivalradio opstillet store skilte på banen.

Ordet 'nøgenløb' er et af de mest anvendte søgeord på Roskilde Festivals hjemmeside.

- - -

Fotografi: TV 2


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -