TV 2's direktion går nu i gang med jagten på det hold, der skal stå i spidsen for TV 2's kommende radiokanal. Økonomidirektør for TV 2 og chef for TV 2 Radio A/S, Anders Kronborg, siger i dag til Jyllands-Posten, at han tror, at man finder nøglemedarbejderne eksternt, men at man naturligvis også kigger internt. Kronborg afslører også, at TV 2 Radio nok vil lancere den nye radiokanal senere end 1. december.
"Vi skal inden for de næste par uger have ledelsen på plads. Vi skal have fundet en adm. direktør, en nyhedschef og en program- og salgschef", siger Anders Kronborg.
Han vurderer, at der i alt skal ansættes omkring 40 medarbejdere på den nye kanal - men understreger, at disse medarbejdere ikke nødvendigvis kommer til at sidde det samme sted.
"Vi finder det bl.a. mest logisk, at de ansatte på radionyhederne sidder sammen med dem, der skal lave tv-nyhedskanalen", fortsætter Anders Kronborg.
Og netop TV 2s nye nyhedskanal er grunden til at TV 2 Radio ikke går i luften den 1. december, som TV 2's adm. direktør Per Mikael Jensen ellers har antydet.
"Da vi godt vil sikre både nyheds- og radiokanalen fuld opmærksomhed, vælger vi nok at lancere radiokanalen senere - og senest 1. februar. Det er allerseneste premieredato, hvis radiokanalen skal stå stærkt i forhold til reklameforhandlinger med mediabureauer og annoncører", siger Anders Kronborg videre.
Han oplyser, at den nye radiostations programprofil ikke ligger klar - men at man er klar over, at der skal laves noget specielt, hvis man skal kunne hente lyttere fra DR og Radio 100FM. |