De første måneder med to nye (næsten) landsdækkende kommercielle radiokanaler har ikke bragt den vækst og dynamik ind i radiomarkedet, som det har været håbet, men det får ikke Sky Radio til at vakle i sin tro på fremtiden - det synes blot at gå langsommere end først antaget. "Vi er stadig stensikre i vores otteårsplan", siger en yderst selvsikker Kasper Krüger, adm. direktør for Sky Radio, til dagbladet Børsen i dag.
Udviklingen i salget af landsdækkende radioreklamer har i årets første fire måneder været et fald på 17 pct., men Kasper Krüger siger, at Sky Radio sælger mere og mere for hver måned, der går.
Børsen skriver dog ikke noget om til hvilken pris det sker. Forlydender i branchen vil vide at Sky Radio i øjeblikket sælger reklamer med op mod 80 pct. rabat i forhold til listeprisen.
Kasper Krüger siger til Børsen, at radioens hollandske bagland er meget tilfredse med udviklingen. "Sky Radio ser ved at gå ind på det danske marked en helt enestående og unik chance for at genskabe den helt fantastiske succes, som stationen har fået i Holland", udtaler Krüger.
|