DR har i sidste uge afsluttet 1. bølge af massekommunikation. Det har primært været DR2’s seere og P1, P2 og P3’s lyttere som har mødt nogle af DR DABs digitale tilbud. ”Vi har ringet lidt rundt for at høre, om det kan mærkes i butikkerne. Og svaret er entydigt et stort ’JA’. Der kommer mennesker i butikkerne, som har hørt om DAB, og som er interesseret i at købe en radio”, lyder det glad fra Katja Marcuslund, der er ansvarlig for markedsføringen af DRs DAB.
Anden bølge af kampagnen begynder i slutningen af november og hele december for at stimulere julehandlen. DR har luret på de engelske erfaringer. I England sælges der nemlig fles DAB-modtagere ved juletid.
”I radio- og tv-spot vil vi bl.a. præsentere danskerne for de nye DAB-kanaler DR Kanon Kamelen, DR Erhverv og DR Gyldne Genhør”, slutter Katja Marcuslund.
Der er netop lavet et nye dækningskort for DAB, der kan ses på:
www.nordini.dk/forside/nyheder/Indendørsdækning.htm?aid=378
www.nordini.dk/billeder/Udendørsdækning.gif?aid=378"%20\\t%20"_blank
Fra den 1. december kan man modtage P1 og P3 via DAB og P4 Danmark.
|