Udviklingen i dansk radioindustri vil være uforudsigelig. Det er det eneste sikre, der vides om udviklingen i radiomediet skriver Børsen – foruden at der vil ske en vækst i omsætningen.
Avisen begrunder det med fremkomsten af de to nye aktører Radio 100FM og Sky Radio, men også, at andre aktører rører på sig, ligesom Radio 100FMs salgssamarbejde med andre stationer kan vende op og ned på markedet.
”Radio vil givetvis stige mest af alle medier, men sandsynligvis i højere grad i andet halvår,” siger administrerende direktør Claus Gilbert Clausen, Mediaedge:cia, til Børsen.
Sky Radio forventer, at markedets udvikling vil stige med mindst 50 pct. i 2004 fra de nuværende 220-230 milloner kroner til over 300 millioner kroner. Hos SBS Radio har man sværere ved at forudsige stigningen i udviklingen: Eric Hansen, SBS Radio, udtaler til Børsen:
”Det vil være til alles fordel, hvis de nye stationer kommer godt fra start. Det er ikke usandsynligt, at radiomarkedet kan få en vækst på 100 mio. kr. fra i år, men hvis vi bare kommer over 300 mio. kr., er jeg mere end tilfreds,” siger han.
SBS Radio venter at skulle spænde livremmen ind i 2004 hvis de mister kabelindtægterne fra TDC som TDC har bebuddet.
|