|
Fremgangskurven for TV 2 Radio knækket
Mandag 3. december 2007
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
Det gik ellers stille og roligt fremad for TV 2 Radio i mål- gruppen - de 21-50 årige - frem mod målet på 15 pct. ved årets udgang. Men i oktober gik det gale vej. Mens TV 2 Radio i september opnåede 7.2 pct. af al radiolytning i målgruppen, så fik TV 2 Radio kun 6.0 pct. i oktober.
For en måned siden kunne TV 2 Radio konstatere, at stationen havde mistet en del lyttere - både på det daglige og det ugentlige tal. Til gengæld lyttede de lyttere stationen havde (tilbage) så en del mere, med det resultat at stationens share steg fra 5.4 til 7.2 pct. i målgruppen.
Nu er situationen den omvendte.
TV 2 Radio har - samlet set - fået flere lyttere i oktober iflg. de nye tal fra Gallup. Især er der kommet flere daglige lyttere til, således at TV 2 Radio i oktober opnår det hidtil højeste daglige lyttertal - nemlig 268.000. Op fra 231.000 i september. Også det ugentlige lyttertal stiger i oktober: op fra 580.000 til 631.000.
Men de mange lyttere lytter altså markant mindre til TV 2 Radio, således at stationens share falder fra 4.1 til 3.7 pct. I målgruppen: ned fra 7.2 til 6.0 pct.
I målgruppen - de 21-50 årige - er det P3, der er langt den mest dominerende. Her er oversigten over shares iflg. Gallup i oktober - med september i parantes:
DR P3: 37.6 % (31.8 %) DR P4: 17.9 % (17.4 %) Radio 100FM: 8.1 % (11.9 %) TV 2 Radio: 6.0 % (7.2 %) DR P1: 3.0 % (2.6 %) The Voice: 1.9 % (3.0 %) Radio 2: 1.6 % (2.2 %)
- - -
Grafik: Hvid linie - sådan præsenterede TV 2 Radio deres forventninger til udviklingen efter de første tal i februar 2007. Sort linie - sådan er det gået (Grafik: Palle Bo) |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|