"Få de danske radiolyttere til at elske radioreklamer!". Sådan lyder hovedindholdet i en konference, der holdes 2. marts på Syddansk Universitet. Det er første gang, branchefolk går sammen om at højne det kreative niveau i dansk radioreklame.
"Med op til flere landsdækkende kommercielle radiokanaler er der ikke længere nogen undskyldning for at forpeste æteren med dårlige radioreklamer", siger Kim Gørlitz, formand for kompetencenetværket KommitFyn, der står bag konferencen for bedre radioreklamer, tirsdag 2. marts på Syddansk Universitet i Odense.
Han understreger, at alle i reklame- og kommunikationsbranchen har mulighed for at deltage: "For kreative vil konferencen illustrere, hvordan radioreklamer er det mest billedskabende medie overhovedet. For andre bureaufolk vil konferencen sætte nye standarder for, hvor høje krav man kan stille til sine radioreklamer". Konferencens hovedtaler bliver Doug Harris fra Creative Animal i Texas. "Outhink your competitors rather than outspend them" er et motto, som Doug Harris har demonstreret styrken af gennem 20 år i amerikansk radioreklame og event-making. På konferencen vil deltagerne blandt andet kunne lægge øre til hans - intet mindre end - 33 tips til at blive mere kreativ. Desuden kommer der analyser og tal fra Mads Bredal, der er kommerciel direktør på Sky Radio, og Palle Bo fra Serious Radio Business kommer med ti gode råd til de kreative - og ti gode råd til annoncørerne. Sidste frist for tilmelding er i dag torsdag den 26. februar.
Konferencen for bedre radioreklame afholdes 2. marts kl. 08.30-12.15 på Syddansk Universitet Odense, auditorium 100 (ved hovedindgangen). Prisen er 1.200 kroner, og 600 kroner, hvis man er under 30 år. Studerende kan nøjes med at betale 50 kroner. Frokost koster 100 kr. ekskl. drikkevarer. Sponsorer for arrangementet er Sky Radio, Serious Radio Business og 3M.
Man kan læse mere på www.kommitfyn.dk |