Radio 100FM har flere lyttere end nogensinde før, viser tal for 4. kvartal 2006 fra Gallup Radio Index. Men den positive udvikling ventes ikke at fortsætte, når TV 2 Radio fra 1. februar går i luften.
Radio 100FM har fra 3. til 4. kvartal 2006 oplevet en stigning i stationens share fra 7.5 pct. til 8.0 pct. Dermed sidder Radio 100FM nu på 31 pct. af al kommerciel radiolytning i Danmark, oplyser business.dk.
Til sammenligning er målet for TV 2 Radio at sætte sig på 35 pct. af den kommercielle radiolytning i Danmark - dog kun inden for målgruppen af de 21 - 50 årige, og det satser man på skal ske inden udgangen af 2007.
Adm. direktør for Radio 100FM Jim Receveur er glad for at TV 2 Radio kommer, men er ikke bange for den nye konkurrent. Det hænger bl.a. sammen med, at Radio 100FM har mere erfaring med at lave radio og at TV 2 Radio derudover har en masse public service-forpligtigelser, som Radio 100FM ikke har.
"Vi har f.eks. ikke tunge nyheder, vi har 'high lights'. Dem, der lytter til os, er mere til underholdning og musik. Vi arbejder på at være musikstationen i Danmark," siger Receveur.
Han vurderer, at TV 2 Radio vil tage 10 pct. fra 100FM. |