Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Radiodays 2008 starter billetsalg i dag
Onsdag 13. august 2008
Af Stig Hartvig Nielsen
 
I dag kl. 15 starter salget af billetter til Radio Days 2008.
Med et program med noget for enhver smag og ikke mindst spækket med spændende oplægsholdere fra ind- og udland, sætter Radiodays årets 400 billetter til salg på www.radiodays.dk i dag onsdag kl. 15.

Årets program er sammensat ud fra de ønsker, radiomedarbejdernes repræsentanter i programudvalgene er kommet med. Derfor tager årets program også i høj grad udgangspunkt i den konkrete dagligdag frem for udelukkende at kigge fremad.

"Man kan sige, at årets program har til formål at give deltagerne nogle ting med hjem, de konkret kan bruge allerede mandag morgen i deres arbejde. Men vi kigger stadig fremad uden dog at blive at for abstrakte," siger festivalchef Christian Kjeldsen.

Årets program har kun tre oplægsholdere udenfor Europa og ikke så få fra vore nabolande.

"Hvor USA tidligere var der, hvor man skulle hente viden om fremtidens radio, er udviklingen vendt. Vi er ret godt med i Europa og derfor de mange europæiske oplægsholdere. Hvorfor hente en person i USA, hvis vi har en lokal case og et lokalt persongalleri med fingrene dybt nede i den konkrete problematik. Men vi lægger også stor vægt på at inspirere deltagerne til at tænke nyt og derfor er vidensdeling med vore nabolande helt oplagt," konkluderer Christian Kjeldsen.

Årets program på Radiodays anerkender de udfordringer kommerciel radio står overfor. Derfor er der også en række meget målrettede tilbud til salgs- og marketingfolk på de kommercielle radioer.

"Det har været vigtigt at få sat fokus på PPM samt på, hvordan vi får medie- og reklamebureauerne til at tænke mere radio i deres daglige arbejde. Det kommer OMD og We Love People og giver nogle bud på ligesom Gallup laver et PPM/radioindex kursus. En af nordens bedste reklamefolk, Paal Tarjei Aasheim, kommer og fortæller, hvordan han har lavet den ene norske radiokampagne efter den anden med stor succes. Nik Goodman giver ideer til, hvordan man kan tjene penge på branded content, mens Radionet`s Henrik Henneberg fortæller om, hvordan man kan lave events, der dur. Han sætter iøvrigt også 100.000 kr på højkant til den session," fortæller Christian Kjeldsen.

I den kommercielle streng fortæller Sveriges Radio, hvordan man laver prisbelønnet internet-marketing af radio. Det specielle er, at Sveriges Radio på reklamefronten agerer fuldstændig som en kommerciel radio gør det i Danmark. SR har ikke tv-support fra Sveriges Television - i modsætning til DR.

Programmet byder også på nye måder at lave journalistik og indhold på.

Sveriges Radio har gennem flere år dyrket konceptet 'Local Hero' - en helt ny måde at lave regional journalistik på - både til regional men også landsdækkende radio. Hasse Persson og Ingrid Marklund øser af deres daglige erfaringer med arbejdsmetoden.

"Louise Birt fra BBC Five Live og Andrew Edwards fra BBC Leeds er holdt med at bruge pressemeddelelser i indholdet i deres programmer. Indholdet leveres af lytterne og tit ender en lille historie fra Andrews morgenshow i Leeds som hovedhistorie hos Louise og BBC Five Live. Utroligt spændende," siger Christian Kjeldsen.

Samarbejdet mellem pladeselskaberne og radioerne har gennem flere år været under pres. Radiodays forsøger at bringe debatten op på et nyt niveau og har bedt Professor Stan J. Liebowitz, University of Dallas, om at belyse relationen mellem musik- og radiobranchen og bagefter er der lagt op til debat mellem musikcheferne fra landets største kanaler og musikbranchen.

Indholdet i udsendelserne er også under pres. "Dderfor er vi glade for, at Palle Steffensen laver to sessions omkring hvordan man holder sit produkt friskt og spændende og lytterne og en om revitalisering af de redaktionelle processer. Jakob Kehlet, Kim Albæk og Jack Johnson tager et kritisk blik på det konfronterende interview, laver en session om reportage og lyd i fortællingen med de nyeste strømninger fra USA., Lene Kleinschmidt giver stemmetræning mv. Stærke workshops og sessions," konstaterer Christian Kjeldsen.

Clement Behrenz Kjersgaard løfter sløret for, hvordan han bryder normerne - og kommer godt fra det. Han stiller også det velkvalificerede spørgsmål "Hvorfor skal alle radiostationer være ens?"

Værterne kommer også i fokus, når DR VÆRTER giver gode råd til, hvordan man holder sig frisk som vært og hvordan man kommer "over muren" i stedet for at få den ned over sig. Lisa Ott giver gode til, hvordan man undslippe stressens grimme ansigt.

Der er godt nyt for producerne af reklamer og spots mv. En af verdens førende indenfor imaging, Dave Foxx fra Z100/Clear Channel Radio, New York, har sagt ja til at komme til København for at lave en eksklusiv session og workshop i Koncerthusets Røde Studie. Det samme har Charles Pierre fra Audiobranding i New York samt Peter Lee og Peter van Buesekom Fra Orban i Nederlandene.

Hele tre DR prisvindere og en enkelt fra SR får plads i Price Winners Lounge, hvor Jon Kaldan tager os med på en sejltur i medielandskabet, Susanna Sommer får selskab af uhyret med de tolv hoveder og overgangslykken, Carsten Worsøe og gæster fortæller historien bag prisbelønnede De Sorte Spejdere, Verdensmesteren i radioreklame, Carsten Agerbæk, fortæller om sit syn på radioreklame - mens Sveriges Radio viser os, hvordan man laver prisbelønnet indvandrerradio.

Radiodays 2008 afsluttes med et brag af en prisfest på Halvandet på Holmen. Men inden da fejres lokalradioernes 25 års jubilæum med en reception og et gensyn med nogle af de gamle lokalradio-kæmper i Danmark.

"Den får en på kassen big time i år. Vi disker op med en buffet med det bedste fra havet, landjorden og luften. Vi har hyret et yderst utraditionelt band, der nok skal få pisket stemningen op forud for uddelingen af de ti priser dækkende nyheder/aktualitet, satire, årest promo for program, årets radio program, årets morgenshow, årets radioreklame, årets promotion/event, årets innovation - der alle uddeles af fagjuryer og endelig 'Ekstra Bladets Gyldne Mikrofon - Danmarks populæreste radiovært(er)' og endelig Radiodays` Hædersprisen. Henrik Milling bliver DJ," siger Christian Kjeldsen.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -