Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Station-ID 8 gange i timen på P4
Fredag 7. november 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Der var engang - for ikke forfærdeligt længe siden - hvor station-ID i bedste fald var noget der blev sendt en gang i timen på DRs radioprogrammer. Det er godt på vej til at blive ændret. På P3 har antallet af station-IDs allerede i nogen tid været helt på nieav med de kommercielle konkurrenter. Nu følger P4 efter, og det er nu lagt fast, at lytterne otte gange i timen skal mindes om, at det er P4 de lytter til. Årsagen er at Danmark får to nye landsdækkende radiokanaler fra lørdag næste uge.
De to nye radiokanaler - Sky Radio P5 og Radio 100FM lanceres med kampagner for tocifrede millionbeløb. Også DR ruster sig til konkurrencen, men dog i en noget anden prisklasse, skriver DRåben i dag.

”Vi er jo privilegerede i forhold til konkurrenterne, idet vi allerede har kunder i butikken. Derfor bliver vores krudt ikke brugt på skilte, billboards og tv-reklamer på TV 2. Rent pengemæssigt bruger vi latterligt lidt i forhold til konkurrenterne,” siger chefen for DR Radio Markedsføring, Katja Marcuslund. ”Men dermed ikke være sagt, at vi folder hænderne og venter på, at de hugger vores kunder,” supplerer hun.

Det hander for DR om at fortælle de lyttere, der allerede lytter, hvad det er de får hos DR. På P3 sker det med kampagnen ”Det man hører er man selv” og på P4 med sloganet ”Nærmest din egen radio”.

Radio Markedsføring har været rundt på de regionale stationer for at finpudse stationernes identitet. ”Der er jo ingen tvivl om, at lytterne vil tage på en rulletur langs FM-båndet for at lytte til konkurrenterne, men de skal helst kunne finde tilbage til os igen. Derfor er det vigtigt med 'Station-IDs',” siger Katja Marcuslund, og oplyser at lytterne otte gange i timen vil blive mindet om, hvilken kanal, de lytter til.

DR har brugt ca. 250.000 kr. på kampagnen.

For yderligere at ruste sig til den kommende konkurrence, får DR nu fremover lyttertal hver måned og ikke kun hvert kvartal som hidtil.

”Det er klart at vi skal være mere fleksible fremover og det er nødvendigt, at vi hurtigt kan sætte ind, hvis vi kan se, at vi mister mange lyttere på bestemte områder,” slutter Katja Marcuslund overfor DRåben.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -