|
De 21-50 årige foretrækker P3 - men er under pres allerede før TV 2 Radio start
Fredag 2. marts 2007
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
DR mister terræn blandt de 21-50 årige, der er den aldersgruppe TV 2 Radio siden 1. februar satser på. Det sker allerede inden TV 2 Radio gik i luften. Det er især DR P3 der - på trods af at kanalen dog fortsat er langt den populæreste radiokanal blandt de 21-50 årige - mister markedsandele. P3's share (markedsandel af al radiolytning) i aldersgruppen falder fra 37.1 pct. i november, 32.3 pct i december ned til 31.9 pct. i januar måned. Det går også jævnt tilbage for P1.
Blandt de kommercielle stationer er der fremgang for The Voice i perioden fra november til januar. De 21-50 årige bruger nu - januar 2007 - i alt 2.7 pct. af deres tid foran radioen i selskab med The Voice. Det er en fremgang fra 1.7 pct. i november.
Radio 100FM er dog klart største kommercielle station i aldersgruppen. Radio 100FM tegner sig i januar 2007 for en share på 11.4 pct. Det er imidlertid en del mindre end måneden før, hvor 100FM have en share på 13.2 pct.
Oversigt over shares (markedsandel af al radiolytning) i januar 2007 i aldersgruppen 21-50 år iflg. TV 2 | medienyt, beregnet på grundlag af Gallup Radio Index. Tallene i parentes er fra december og november 2006.
DR P3 - 31.9 % (32.3 - 37.1 %) DR P4 - 21.3 % (20.9 - 22.0 %) Radio 100FM - 11.4 % (13.2 - 12.0 %) DR P1: 2.7 % (3.1 - 3.6 %) The Voice - 2.7 % (2.6 - 1.7 %) Radio 2 - 2.3 % (2.3 - 2.3 %)
- - -
Grafik: Radioguru. |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|