Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


P4-kampagne - 'nærmest din egen radio'
Torsdag 23. oktober 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
DR vil bruge de kommende uger på at fortælle, hvad radioens P4 i grunden står for. Med en markedsføringskampagne med sloganet "Nærmest din egen radio" vil DR gøre seerne, lytterne og netbrugerne opmærksomme på, at P4 er "lige så DR'sk" som DRs tre andre FM-radiokanaler, og at P4 er stedet, hvor folk kan høre de indslag, der er nærmest deres egen hverdag. Det skal slås helt fast hvad P4 er og står for, fortæller P4-redaktør Ole Damgaard.
"P4 har ført en meget omskiftelig tilværelse. En overgang var det titlen på et ungdomsprogram i P1, en overgang blev P4 kaldt Danmarkskanalen, og i en lang periode har P2 og P4 delt frekvens, så der var regionale udsendelser om dagen og klassisk musik om aftenen. De seneste to år har DR rådet over fire kanaler, og det er vigtigt for os at få slået dét fast," siger P4-redaktør Ole Damgaard.

At kampagnen kommer, lige før DR får konkurrence, er selvfølgelig ikke en tilfældighed, men det er ikke kun derfor.

"Det er ikke inde i universet hos en del mennesker, at regionalradioerne også er en del af DR, og det er dét, vi nu vil fortælle dem - samtidig med at vi slår på noget af dét, som P4 står for: de regionale nyheder, servicen og trafikmeldingerne," siger Ole Damgaard.

Lytterne, seerne og netbrugerne vil støde på kampagnen i form af trailere på tv, spot i radioen og web-spots på dr.dk/p4. Derudover bliver det mere ensartet, hvordan DRs ni regionalstationer nævner P4 og deres regionale navne på kanalen selv.

"Der er ikke tale om nogen dyr kampagne - vi lader de andre om at lade millionerne rulle. Man kan sige, at hvor konkurrenterne har købt en butik uden kunder, som de nu skal reklamere for udenfor butikken på dyre busser og plakater, så er P4 en butik med mange kunder i forvejen. Vi skal koncentere os om at hænge gode skilte op indvendigt på P4. "Skilte" der minder P4 lytterne om, hvor de er og hvilke værdier der er forbundet med at lytte til P4. Derfor koncentrerer vi indsatsen på P4 selv - assisteret af DR TV og dr.dk," siger DR Radios markedsføringschef, Katja Marcuslund.

Cirka 60 procent af landets radiolyttere over 15 år lytter til P4 i løbet af en uge, og om morgenen har P4 i gennemsnit 1,1 millioner lyttere.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -