Tirsdag eftermiddag afjorde Radio- og tv-nævnet, hvem der har vundet den 6. FM-kanal og senere i dag torsdag afsløres det så, hvem vinderen er. Men uanset om det bliver Radio 100FM eller det bliver Berlingske Media/SBS, så skal lytterne ikke vente nyskabende radio i æteren. Det vurderer Kenneth Brenøe, der er trading director i Group M, moderselskab for mediebureaer som Mindshare, Mediacom, Mediaedge og Maxus.
"Hvis det bliver 100FM, så bliver resultatet noget af det vi har set tidligere i nedskaleret form, og det samme vil nok være kendetegnende for Berlingske Media/SBS, at de vil gå efter et minimum af indhold," forklarer Kenneth Brenøe til Berlingske Tidende, og fortsætter:
"De er nødt til at bringe omkostningerne så langt ned som muligt. Annoncemarkedet er umiddelbart ikke til en ny kommerciel kanal, for prisniveauet er så langt nede for i øjeblikket, at det er svært at se den økonomiske sammenhæng i kommerciel radio."
Formand for Radio- og tv-nævnet Christian Scherfig understreger over for Berlingske Tidende, at man i skønhedskonkurrencen om den 6. FM-kanal har fokuseret på at finde den bedste forretningsplan og en bæredygtig arbejdsmodel - snarere end den der kunne levere det bedste indhold.
|