DRDB (Digital Radio Development Bureau) søsætter i denne uge en ny kampagne, der skal lokke forbrugerne til at investere i DAB-modtagere. Den sidste store kampagne DRDB lavede var en overordentlig succes og medførte et stort salg af de digitale radiomodtagere.
Kampagnen kører på mere end 150 radiostationer og kører i fire uger, mens der frem til jul vil køre andre lignende kampagner.
Budskabet er klart; produktet (DAB) kan købes i detailhandelen og DAB-modtagere kan købes i et bredt udvalg til vidt forskellige priser. I Storbritannien har det primært været såkaldte køkken-modtagere, der har været solgt og fokuseret på, men den nye kampagne lægger også fokus på Hi-Fi-systemer, clockradioer og autoradioer (o.a.), der kan modtage de digitale signaler.
DRDB vurderer, at forbrugerne har fanget fordelene med en DAB modtager. Derfor sætter man nu fokus på udvalget af modtagerne.
Kampagnen består af radioreklamer med en varighed på 20 og 40 sekunder, lavet af bureauet ’Radioville’. Reklamerne er humoristiske og sloganet lyder ”Does it Do Digital?”.
I øjeblikket koster de billigste modtagere i Storbritannien cirka 600 kr., men ventes at falde til under kr. 550. DRDB forventer et salg på mere end 600.000 stk. i 2004.
|