Radio 2’s markedsandel af radiolytningen i Odense har det med at svinge meget op og ned. I 1. kvartal gik det godt for Radio 2, der opnåede en andel på 10 % af al radiolytning – næsten lige så meget som The Voice, der har en share på 11 %. Ellers var der tilbagegang for P3, Radio 3 og Pop FM.
Gallup har for radionyt.com undersøgt, hvordan fordelingen af radiolytningen i Odense og dets nabokommuner så ud i 1. kvartal 2002. Den helt store fremgang er der for Radio 2, der går fra en beskeden markedsandel på 3 % i 4. kvartal 2001 til en markedsandel på nu 10 %. Det dækker over det interessante, at kun halvdelen af denne lytning tilsyneladende foregår på Radio 2 Fyn, mens den anden halvdel foregår på Radio 2’s kabelsignal. En del af kabel-lytningen må antages af forsvinde, efter at en del uafhængige antenneforeninger pr. 1. maj bl.a. droppede Radio 2 på deres kabelnet.
Ellers er der tilbagegang for P3, der dog bevarer en solid 2. plads. Der er også lidt tilbagegang for Radio 3 og Pop FM.
Her er den samlede oversigt over markedsandele (shares) i Odense området. Tallene i parentes er de tilsvarende tal fra 4. kvartal 2001.
DR P4 / Radio Fyn: 34 % (35 %) DR P3: 19 % (22 %) The Voice Fyn: 11 % (12 %) Radio 2: 10 % (3 %) DR P1: 7 % (7 %) Radio 3 Fyn: 5 % (7 %) Pop FM: 3 % (5 %) DR P2/DR Klassisk: 3 % (4 %) Sky Radio: 1 % (1 %) |