Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Billetter til Radiodays 2011 fra på mandag
Onsdag 10. august 2011
Af Karsten Jensen
 
Danske Radiodays, der afvikles lørdag den 1. oktober 2011 med det efterfølgende Prix Radio – Danmarks Officielle Radio Priser om aftenen, offentliggør hoved- programmet på mandag, hvor også billetsalget begynder. Der er kun 350 billetter til årets danske konference. Den røde tråd bliver, at man skal have noget håndgribeligt med hjem fra Radiodays 2011.
”Der bliver masser af spændende stof på programmet i lighed med tidligere år. Vi har nu fået bekræftet Nancy Updike, der er producent på NPR´s This American Life, All Things Considered, og Fresh Air – tre stærke public service fyrtårne i USA. Diskussionen om en mulig fusion mellem DRs regioner og TV 2 Regionerne, kommer også på programmet. Vi arbejder intenst med en session, hvor NRK og de kommercielle norske radiostationer kommer og fortæller, hvordan de agerede og prioriterede, da Oslo-bomben sprang og Breivik skød om sig på Utøya. Denne session efterfølges af en panelsession, hvor dansk radios nyhedschefer kommer igennem nogle af de dilemmaer, som man var igennem i London, Stockholm og Oslo forud for bomberne i de re byer de seneste år alt sammen foran publikum,” fortæller projektleder for Radiodays, Christian Kjeldsen.

Der bliver også masser af kommercielt fokus på årets konference. Som noget nyt kommer der en tre timers inspirationsworkshop på event, hvor der også er indlagt networking i samt inspiration fra nogle af de mest succesrige events Skandinavien og Storbritannien. Herudover vil Radiodays sætte tid af til at forsøge at formidle et samarbejde mellem eventcheferne landet over efter devisen ”der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken to gange”.

”På salgssiden kommer en lang række sessions både indenfor brugen af lytterundersøgelser, inspiration til hvordan man øger reklamesalget i krisetider, en session med salgsguruen Paul Wayland, men også en fire timers workshop, der udvikles sammen med en række salgschefer. Session skal give input til øgning af salget på alle mulige måder som rød tråd,” fortæller Christian Kjeldsen, der er chef for Radiodays og fortsætter:

”…og ikke mindst en session på tre timer og en session på fire timer for værter, hvor man får værktøjer med sig hjem til at blive bedre værter. En speciel tre timers morgenshow workshop bliver det også til, hvor Valerie Geller kigger forbi og øser af sin enorme viden på området og hvor Lasse Roldkjær er tovholder”.

Der bliver også en tre timers workshop for musikcheferne med nye strømninger og inspiration fra udlandet blandet med erfaringer og teknikker alt sammen styret af Niklas Norden, der har en kraftig track record indenfor musikprogrammering i hele Europa.

Programmet indeholder endnu flere kommercielle sessions.

Der bliver også ”Dokumentar i verdensklasse”, som arrangørerne beskriver det, når DRs Anders Agger snakker dokumentar og historiefortælling.

Niels Erik-Folmann (kendt fra DRs ‘Kender du typen’) kommer med en frisk analyse af, hvordan danskerne tænker nu og det næste års tid frem og hvorfor man tænker og gør, som man gør i lyset af finanskrise og kommende Folketingsvalg.

Stalking er ikke bare et problem for kendte værter. Fænomenet griber om sig over hele landet, og DR Værters Lise Mühlhausen lukker op for værktøjskassen.

Clement Behrens Kjersgaard er også på programmet, hvor han skal give råd til, hvordan man finder de rigtige gæster, rigtige emner og ikke mindst fastholder fokus under interviewet således, at det bliver spændende og vedkommende for lytterne.

Martin Brygmann kommer med en inspirationsworkshop ligesom Prix Radio-vinderen Tom Bue giver værktøjer til, hvordan man kan udvikle sit indhold således, at de faste elementer ikke bliver kedelige gentagelser for lytterne.

”Langt de fleste session i år bliver på dansk efter ønske fra en række radiostationer og derfor vil antallet af udenlandske oplægsholdere i år være mindre end tidligere år. Omvendt er der så mange fremragende oplægsholdere i omkredsen af radiomediet eller i visse tilfælde helt udenfor, der vil give masser af inspiration og værktøjer til danske radiofolk,” siger Christian Kjeldsen.

Der bliver I alt 30 sessions/workshops.

Billetpriserne er kr. 2.500 for deltagere ansat hos DR, Radio 100, Radioerne og SBS Radio og kr. 3.500 for øvrige. Prisen for Prix Radio bliver i år kr 400. Alle priser er inklusive moms.

Radiodays har forhandlet en rabataftale på plads med Crowne Plaza Hotel for de deltagere, der skal bruge overnatning, fremgår det af Radiodays.dk.

Billetsalget begynder på mandag på www.radiodays.dk.


Arkivfoto fra tidligere års Radiodays.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -