Svensk Radioreklam, SRR, fordobler sit informationsbudget til 5 mio. svenske kroner. Grunden er at mediebureauerne køber for lidt radioreklame.
”Vi ligger på en andel af 3 % af de reklamer der formidles af medierådgiverne. Det vil vi gerne have op på 5 %”, siger Christer Jungeryd fra SRR til Dagens Media. Brancheforeningen indleder en charmeoffensiv til 130 håndplukkede strategiske medierådgivere og projektledere på reklamebureauer. I første omgang drejer det sig om at skabe personlig kontakt, men der vil også blive anvendt annoncer i branchepressen og i radio. Offensiven indebærer også at SRR opretter to nye afdelinger: SRR Research og SRR Support. SRR Support skal bl.a. forteste radioreklamer. Det skal ske via internettet og ambitionen er at finde et panel inden årsskiftet, der skal bedømme reklamerne inden de ryger i æteren. Formålet er at få bedre radioreklamer, og tjenesten bliver gratis for de reklamebureauer og produktionsselskaber der vil benytte tilbuddet.
|