|
UK: BBC nu langt foran de kommercielle
Mandag 6. februar 2006
Af Poul Foged |
|
Chris Moyles (billedet) og Radio 1 har betydet, at BBC Radio i den seneste RAJAR måling (for 4. kvartal) opnår en historisk føring over sine kommercielle rivaler. Det er ikke lang tid siden BBC og de kommercielle hver havde omkring 50 pct. af radiolytningen i Storbritannien og Nordirland. De tider er forbi. Afstanden mellem BBC Radio og de kommercielle radioer er nu mere end 12 pct. BBC Radio har 55.1 pct. i share af det britiske og nordirske radiomarked. Kommerciel radios share er på 42.8 pct.
BBC Radios ugentlige lytertal er nu på 32.97 millioner mod 32.8 i sidste måling.
Det er især Chris Moyles og hans morgenprogram, der har gjort forskellen. Radio 1's ugentlige lyttertal er steget til 10.29 millioner. Radio 1's share er på 9.2 mod 8.2 året før. Chris Moyles har gjort det godt i morgenshowet, der tidligere var BBC Radio 1s problembarn. Morgenlytning er steget med 1.2 millioner siden Chris Moyles tog over fra Sara Cox for 2 år siden.
|
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|