Den 20. november inviterer Det danske radiobureau, Radio 100FM og Copenhagen Business School til seminar om effektiv markedsføring via radiomediet.
Torsdag den 20. november er der mulighed for at lære mere om, hvad der gør en radiokampagne effektiv. Her inviterer CBS Center for Marketing Communication, Det danske radiobureau og Radio 100FM nemlig til seminar, som sætter fokus på netop dette.
Under titlen 'Den effektive radiokampagne – Få mere ud af din radioinvestering' præsenteres den største og mest avancerede analyse af radioreklamers effekt i Danmark nogensinde. På seminaret redegøres der blandt andet for, hvilke faktorer der har indflydelse på radiokampagners effekt.
Undersøgelsen er gennemført i et samarbejde mellem Det danske radiobureau, Radio 100FM og Copenhagen Business School, heriblandt professorerne Lars Grønholdt og Flemming Hansen fra CBS, og er baseret på tests af mere end 300 radiokampagner.
Seminaret byder desuden på et oplæg af Lektor Lars Pynt Andersen, som har forsket i tv-reklameindhold og nu ligeledes beskæftiger sig med radioreklame. Han vil blandt andet sætte fokus på, hvilken indflydelse spottypen kan have på kampagneeffekten afhængig af spottets opbygning, indhold og budskab.
Herudover vil Professor Larry Percy, som i over 30 år har beskæftiget sig med reklamer, give et indblik i, hvordan man får den bedste effekt ud af radio som en samlet del af den integrerede markedsføring.
Seminaret afholdes på Copenhagen Business School. Deltagelse er gratis, men kræver tilmelding. Se mere på: www.ddrb.dk.
|