Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


TV 2 Radio får nyt logo og nyt payoff
Torsdag 16. august 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Fra 3. september lancerer TV 2 Radio nyt logo og et nyt payoff - "Der hvor du er". Og så får musikprofilen en ordentlig omgang lak.
Fra den 3. september vil en ny og mere klar struktur være på plads, oplyser salgsdirektør Jonas Nielsen. "Og for at optimere helheden, har vi i samme åndedrag valgt også at ændre lidt på vores logo samt indføre et nyt payoff".

Det nye logo bliver i tråd med TV 2 Radios nye profil: "Det har været vigtigt for os at finde et udseende, der matcher den nye retning og det nye indhold på TV 2 Radio. Vi fokuserer i højere grad på troværdigt indhold og ikke mindst service, som lytteren kan bruge til noget. Derfor fremtræder vores logo også langt mere strømlinet og med en mere seriøs bundklang end tidligere".

DR P4 har fået meget kritik for sit payoff - "Vi ved hvor du er", der er blevet kaldt både dumsmart og er blevet opfattet som en rockeragtig trussel.

TV 2 Radio har snuppet idéen - men fjernet truslen - og så er det blevet til "Der hvor du er".

Det har været vigtigt for TV 2 Radio at finde en linie, der kort og præcist vil kunne forklare, hvad TV 2 Radio står for – og som samtidig fungerer som et arbejdsværktøj for værterne.

Det nye payoff er ment både fysisk og mentalt. "Vi laver landsdækkende radio til den situation som lytteren er i. Om morgenen klæder vi lytterne på til dagen de er vågnet op til med aktualitet, trafik, vejr og et stort smil. Og om eftermiddagen følger vi dem hjem med underholdning, stemning og up-tempo musik", siger Jonas Nielsen.

Og så har musikprofilen fået en ordentlig omgang lak.

TV 2 Radio direktør Jens Rohde siger til radionyt.com: "Fremover vil musikken være mere genkendelig musik, som gør lytterne i godt humør. Vi spænder stadig fra 80’erne til nu, men vi vil have langt mere fokus på de gode hits, som folk husker og kan synge med på. Vi er overbeviste om, at vores knivskarpe musikprofil, som er endelig implementeret 3. september, vil forøge TV 2 Radios lyttetid betragteligt og dermed bidrage til at forbedre vores share".


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -