Pladeproducent, musiker og lærer på Sorø Private Realskole Carsten Fabricius (billedet) har taget initiativ til store ændringer på Sorø Nærradio (SNR). Roar Music er gået ind som sponser for den lokale radiostation, og sammen med bestyrelsen er der udarbejdet et helt nyt koncept for stationen, skriver Dagbladet. De nye vinde på SNR betyder alt lige fra en ny hjemmeside på www.radiosnr.dk og kurser for radioens værter.
"Det hele handler i bund og grund om at få lavet en mere aktiv og udadvendt radio end i dag, og til den opgave mangler vi en masse unge mennesker", siger Carsten Fabricius. "Vi skal have fat i de unge lyttere, og det kræver selvfølgelig en udvidet sendeflade, hvor vi ikke kun spiller 'Bjørn & Okay', men også både heavy og hip-hop. Men for at fange de unge lyttere, skal vi bruge unge medarbejdere, og her forestiller vi os et formaliseret samarbejde med både kommunens skoler og kommunen", forklarer han til avisen.
Det nye koncept for Sorø Nærradio er udarbejdet i nært samarbejde med radioens bestyrelse, og formand Henrik "Buller" Jensen lægger ikke skjul på, at det er en stor satsning.
"Vi glæder os utroligt meget til at komme i sving med alle de nye idéer, men der er ingen tvivl om, at det hele kræver en stor økonomisk opbakning fra hele lokalsamfundet. Så nu skal vi dels have fat på det lokale erhvervsliv, og så håber vi meget, at kommunen vil gå ind og hjælpe omkring samarbejdet med skolerne".
Iflg. tidsplanen vil det var 1½-2 år for igen at få gjort Sorø Nærradio til en naturlig del af det lokale gadebillede, slutter Carsten Fabricius. |