Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


SBS er den største kommercielle aktør
Torsdag 22. januar 2004
Af Stig Hartvig Nielsen
 
SBS Radio's tre radiostationer - The Voice, Radio 2 og Pop FM - har flest lyttere at byde på, viser de første Gallup-tal er bruddet på radiomonopolet. The Voice gik endda frem i det ombejlede hovedstadsområde trods den stærkt øgede konkurrence, skriver SBS i en pressemeddelelse.
SBS Radio er Danmarks største kommercielle radiotilbud. Det fremgår af de længe ventede Gallup-tal, der blev offentliggjort i dag. De giver SBS’s 3 radiostationer, The Voice, Radio 2 og Pop FM 560.000 daglige lyttere. Næsten 200.000 flere end den nærmeste konkurrent, Sky Radio.

Den skærpede konkurrence har ellers været til at få øje på. Da radiomonopolet 15. november 2003 blev brudt gik Sky Radio i luften over det meste af Danmark med en penetration på 78 %. Talpa Radio lancerede Radio 100FM med en penetration på 38 %.

Direktør for SBS Radio, Henrik Knaack: ”Vi havde tillid til vore stationers kvalitet. Men vi vidste også, at de nye stationer ville tage et antal lyttere fra os. Derfor er det glædeligt, at The Voice i sit kerneområde i hovedstaden endda er gået frem, ligesom The Voice fortsat har en førerposition i Århus og Odense. Vi har hele vejen rundt fastholdt langt flere lyttere, end vore konkurrenter havde spået. Vi havde satset på at blive det bedste samlede tilbud til annoncørerne. Den position har vi sat os solidt på.”

Programdirektør Tobias Nielsen: ”Programstrategien for radioerne i SBS er at holde fast i lytterne fra 12-39 år med 3 forskellige formater. The Voice's særpræg skiller kanalen klart ud fra alle andre radioer med en yngre og friskere programprofil, som også henvender sig til folk under 25 år. Vi har designet Pop FM som en frisk radio til de knap så unge og Radio 2 til de voksne, som søger det behagelige og velkendte. Strategien har været en væsentlig investering i programmæssig kvalitet herunder valg af dygtige studieværter på de forskellige stationer. Det er glædeligt, at lytterne har taget så positivt imod SBS’s tilbud og i særdeleshed, at The Voice bibeholder sin førsteplads i de store byer.”

Efter SBS’s 560.000 daglige lyttere følger Sky Radio på andenpladsen med 384.000 daglige lyttere. Radio 100FM ligger på tredjepladsen med 206.000 daglige lyttere, fremgår af Gallups lyttermåling.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -