Med købet af Clear Channels radiostationer i Danmark udbygger SBS Radio sin ledende position på det danske marked markant. Men senior vice president i SBS Broadcasting, Eric Hansen, siger i dag til Berlingske Tidende, at man endnu ikke er færdig med opkøb og strategiske alliancer. Bl.a. står ANR-gruppen højt på listen. Strategien og målet er at fastholde og styrke SBS' position som den største aktør på markedet - foran Sky Radio.
"Vi er nu klædt godt på til den fremtidige konkurrencesituation. Lyttertalsmæssigt har vi tilført så mange nye lyttere nu, at jeg tror det vil være overordneligt vanskeligt at tage førstepladsen fra os. Det skyldes selvfølgelig, at vi nu har en produktvifte, så vi kan forsvare vores to nøgleprodukter, som i fremtiden bliver Radio 2 og The Voice", siger Eric Hansen til Berlingske.
Flere og nye offensive træk og tiltag ventes i løbet af få måneder. Højt på listen står et muligt udbygget samarbejde med Nordjyske Medier i Aalborg, der bl.a. omfatter ANR og Radio Viborg.
"Der er ikke noget, der er udelukket. Det vil vise sig. ANR er en gammel samarbejdspartner gennem mange år, og det er klart, at vi håber naturligvis, vi kan finde en eller anden fornuftig form for et fremtidigt samarbejde med dem også", siger Eric Hansen til avisen.
Berlingske oplyser videre, at adm. direktør for Radio 2, Jim Receveur, måtte afbryde sin sommerferie i Canada, hvorfra han vendte hjem i går. Først i aftes blev han orienteret af Eric Hansen:
"Det er et fantastisk spændende og fremadrettet træk. Og jeg håber, at jeg kan få lov til at sidde i spidsen for både Radio 2 og The Voice", siger Jim Receveur til Berlingske.
Eric Hansen oplyser, at der vil ske en stor reorganisering af hele SBS Radios store medarbejderstab. Bare The Voice har mere end 120 medarbejdere og det er klart, at der vil ske rationaliseringer og dermed fyringer. Eric Hansen forventer dog, at Jim Receveur "bliver i systemet". |