Gallups lyttertal for oktober viser, at The Voice har overhalet Radio 100FM og nu er den største kommercielle radiostation blandt 12-29 årige. Dermed står The Voice solidt som en af de vigtigste drivkræfter i det udfordrende danske marked for kommerciel radio, hedder det fra The Voice. Adm. direktør Henrik Knaack peger på, at the Voice bygger på 22 års radio-erfaring og er et stærkt og indarbejdet brand.
Tallene fra Gallup viser, at The Voice på landsplan er den største kommercielle radiostation på kommerciel share såvel som på lyttere i målgruppen 12-29år - ugentligt såvel som dagligt. Og denne positionering giver The Voice god tiltro til stationens fremtid.
The Voice opnår i oktober 2005 en kommerciel share på 21.6 pct. blandt de unge. Til sammenligning har Radio 100FM 17.9 pct. og Sky Radio 17.4 pct. I storbyerne er andelen endnu større. I landets tre største byer - København, Århus og Odense - har The Voice 36.4 pct. af al lytning blandt de unge. Radio 100FM har 20.2 pct. "The Voice bygger på 22 års radio-erfaring og er et stærkt og indarbejdet brand. Før de øvrige kommercielle radiostationer kom på banen, var vi størst blandt de 12-29 årige, og vi er stolte over, at vi på trods af markedets udfordringer, fortsat formår at markere os så positivt hos vores foretrukne målgruppe", siger Henrik Knaack.
Han fortsætter: "The Voice ligger stærkt i den unge målgruppen, og vi skal fortsat være den foretrukne kommercielle radiostation for de 12-29 årige. Indtægterne på det nationale radiomarked er steget med 40 % i 2005, og det er vi ikke blege for at tage en del af æren for. Opgaven er nu at fastholde markedet og få det til at vokse yderligere. Med en fortsat konkurrencedygtige tilgang til annoncører og mediebureauer og en skærpning af profilerne på vores produkter er vi klar til at slå endnu stærkere til i 2006".
|