Mange både i og udenfor branchen havde ventet at TV 2 ville købe den 5. landsdækkende FM-net, og stor var overraskelsen derfor da TV 2 stoppede ved 48 mio. kr. og i stedet begyndte at byde på den 6. FM kanal, der kun dækker Randers og København. Her stoppede TV 2 ved 22 mio. kr. og blev slået af Talpa, der bød 22.5 mio. kr. Men TV 2 har fortsat ambitioner om at blive aktør på radiomarkedet, udtaler adm. direktør for TV 2, Peter Parbo.
"Vi ønsker en god forretning, og prisen på den årlige koncessionsafgift på P5 og P6 kom til at ligge på et alt for højt niveau", konstaterer Parbo efter dagens auktion.
TV 2 vil nu afsøge markedet for samarbejdsmuligheder, delejerskab eller 100 procent ejerskab af eksisterende radiostationer.
"Når replanlægningen af FM-båndet bliver besluttet til efteråret, vil TV 2 gå aktivt ind og medvirke til, at processen kommer til at gå så hurtigt som muligt", fastslår Peter Parbo.
|