Ulykkerne er væltet ind over TV 2 Radios direktør Jens Rohde, siden lanceringen i februar. En stribe højt profilerede værter har forladt stationen, markedsandelen af al radiolytning i Danmark ligger på beskedne 3.4 pct. og senest har endnu en prominent studievært, nemlig Lars Hjortshøj, besluttet snart at forlade stationen. Jens Rohde erkender overfor Politiken, at stationen har haft en række vanskeligheder, men er fortsat optimist og bebuder, at man fremover vil satse væsentligt mindre på i forvejen kendte mennesker. Sammenholdt med den redefinerede programflade skal det gøre TV 2 Radio langt mere robust end hidtil overfor problemet med skiftende studieværter.
Jens Rohde mener ikke, at TV 2 Radio vil blive påvirket af, at stationens mest eksponerede vært, Lars Hjortshøj, der indtil for kort tid siden har repræsenteret stationen i landsdækkende reklamer og på tv, har valgt at forlade TV 2 Radio.
"I dag ligger vores produkt på nogle helt andre stabile spor, end de gjorde i foråret, fordi vi nu er meget klarere på indhold. I foråret ville vi nok have kaldt vores morgenprogram for 'Hjortshøj og Co', men vi har kaldt det 'Alletiders Morgen', så vi ikke skal udskifte et helt program med værten," siger Jens Rohde til Politiken.
Jens Rohde forklarer, at TV 2 Radio ikke er en 'formatradio', og at der trods stærkere styring stadig er tale om en 'personality-radio', hvor de forskellige studieværter har mulighed for at sætte deres præg på programmerne.
Når TV 2 Radio fremover i mindre grad vil satse på i forvejen kendte værter, betyder det også, at stationen i højere grad vil søge at udvikle sine egne stjerner. |