Hverdagens små dilemmaer trækker lyttere til P3. Ifølge Gallups nyeste lyttermåling, er lørdagsprogrammet 'Mads & Monopolet' med 495.000 lyttere en af de allerstørste lytter- succeser. Lørdag kunne værten Mads Steffensen og opbuddet af kendisser fejre to års fødselsdag, og lyttertallene for tredje kvartal 2005 fra Gallup viser, at der var noget at fejre for holdet.
Med 495.000 lyttere er det næsten hver tiende dansker, der stiller ind på monopolet lørdag formiddag, og i gennemsnit lytter hver lytter 1 time og 19 minutter hver gang. I programmet prøver eksempelvis Suzanne Bjerrehuus, Jens Olaf Jersild, Mads Christensen og Flemming Østergaard at løse danskernes store og små dilemmaer.
'Mads og Monopolet', der nu har næsten 25.000 flere lyttere end for et år siden, er ét af de programmer, der gør, at P3 er i stand til at vokse på trods af den hårde konkurrence fra de kommercielle radioer, skriver DR i en pressemeddelelse. DRs radiodirektør Leif Lønsmann mener, at ’Mads & Monopolet’ oplever fremgang, fordi programmet kombinerer det seriøse med det underholdende og meget godt afspejler danskernes liv og hverdag:
"Når flere og flere vælger P3, skyldes det, at kanalen er mere varieret og har mere vovemod end de andre kanaler. Det er velkendt, at P3 er den eneste radiokanal, der tør markere sig ved at turde spille ny, uprøvet og - ikke mindst - dansk musik. Men de seneste år har P3 også gjort meget for at udvikle journalistikken, og det er tydeligvis blevet værdsat," siger Leif Lønsmann. |