|
Radio 100FM dobbelt så stor som Voice og Sky i hovedstadsområdet
Fredag 27. februar 2004
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
NY VERSION: Hos Radio 100FM var man i formiddag meget tilfredse med de nye lyttertal for januar måned fra Gallup. Tallene viser på alle fronter en stor fremgang for Radio 100FM og især er man tilfredse med, at Radio 100FM i den vigtige aldersgruppe 20-49 år går frem i HT-området fra en kommerciel markedsandel i december på 27 pct. til nu 35 pct. The Voice går samtidigt tilbage fra 21 til 19 pct. i denne aldersgruppe og Sky Radio ligger uændret med en markedsandel på 16 pct.
I stedet for at kigge på en specifik aldersgruppe - er her oversigten over, hvordan styrkeforholdet er mellem de store kommercielle stationer i HT-området i januar 2004 for alle over 12 år. I parentes angives tallene for december 2003.
1. Radio 100FM: 30.2 % (22.3 %) 2. Sky Radio: 18.3 % (16.3 %) 3. The Voice: 17.0 % (25.2 %) 4. Radio 2: 8.9 % (8.5 %) 5. Pop FM: 8.8 % (7.0 %)
Det ses altså at The Voice - der tidligere stod for over 25 pct. af al kommerciel radiolytning i HT-området, nu er faldet markant til 17 pct. Samtidig er der sket en voldsom stigning for Radio 100FM, der i december havde godt 22 pct. og nu har godt 30 pct. af al kommerciel radiolytning i HT-området.
Hvis vi kigger på styrkeforholdet på landsplan mellem de store kommercielle stationer for alle lyttere over 12 år, så ser det således ud:
1. Sky Radio: 17.4 % (15.4 %) 2. Radio 100FM: 13.9 % (9.3 %) 3. The Voice: 10.9 % (12.2 %) 4. Radio 2: 8.0 % (9.0 %) 5. Pop FM: 3.5 % (2.5 %)
Altså fremgang for både Sky Radio og Radio 100FM - mens der også her er tilbagegang for The Voice. |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|