|
P3 erobrer markedsandele i Odense
Torsdag 8. august 2002
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
DR P3 er i voldsom fremgang i Odense-området; i 2. kvartal 2002 opnår den statslige ungdomskanal hele 26 % af al radiolytning i Odense-området – det er tre gange så meget som den kommercielle konkurrent, The Voice, der går tilbage til en markedsandel (share) på bare 9 %. Til gengæld går Pop FM lidt frem – til en markedsandel (share) på 5 %. Det viser nye tal fra Gallup.
The Voice er i 2. kvartal 2002 fortsat største kommercielle station i Odense og omkringliggende kommuner med en share på i alt 9 %. Det er en tilbagegang på 2 % i forhold til 1. kvartal 2002. På andenpladsen kommer Radio 2, der går en del tilbage – fra 10 % til 7 %. Og - meget betegnende - Radio 2 er nr. 2 og Radio 3 er fortsat nr. 3 på Fyn og det er med en uændret markedsandel på 5 %.
DR opnår samlet 66 % i markedsandel i Odense. Det er uændret i forhold til sidste kvartal, men dækker over voldsom fremgang for P3 og lidt tilbagegang for DR’s øvrige kanaler: P1, P2 og P4.
Her er den samlede oversigt iflg. Gallup over markedsandele (share tal) i Odense og nabokommuner for 2. kvartal 2002. Tallene i parentes er fra 1. kvartal 2002.
DR P4/Radio Fyn: 33 % (34 %) DR P3: 26 % (19 %) The Voice: 9 % (11 %) Radio 2: 7 % (10 %) DR P1: 6 % (7 %) Radio 3 Fyn: 5 % (5 %) Pop FM: 5 % (3 %) DR P2/DR Klassisk: 2 % (3 %) Sky Radio: 1 % (1 %)
|
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|