Pop FM gik i luften mandag i sidste uge, og iflg. lyttertal fra Gallup opnåede Pop FM en share (markedsandel af al radiolytning) på 0.9 pct., og var i løbet af ugen i kontakt med 330.000 lyttere. Koncernchef i Berlingske, Lisberh Knudsen, siger, at det er rigtigt flot.
Mens Pop FMs share i hele borfolkningen over 12 år var på 0.9 pct., så var den på 1.5 pct. i aldersgruppen 12-50 år. Hvis man kun kigger på lytningen til kommerciel radio, så opnåede Pop FM en share på 4.3 pct. af den 'kommercielle lytning'. Det er sidstnævnte tal, som Berlingske Business selv vælger at bruge.
I løbet af sidste uge lyttede i alt 330.000 danskere på Pop FM. Det er lidt mere end Radio Soft (279.000 lyttere) og lidt mindre end DR P2 og DAB-kanalen DR Hit (begge omkring 435.000 lyttere).
"Det er rigtig flot, at kanalen er kommet så godt fra start. Det tyder på, at der er plads til et format med den musik- og nyhedsprofil, som Pop FM står for og der er et behov for kanalen i markedet. Jeg tror også, at succesen kan tilskrives, at vores utrolig vigtige værter har ramt den helt rigtige stemning fra start,” siger Lisbeth Knudsen til Berlingske Business.
Pop FM er ejet af Berlingske Media og SBS Radio. Musikprofilen er en blanding af musik fra 60,erne, 70’erne, 80’erne og 90’erne. Pop FM kan høres i hovedstadsområdet - og en god del af Sjælland - på 100.0 MHz, i Randers området på 99.9 MHz og over hele landet på DAB og på nettet.
|