Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


DR Radio på toppen i oktober
Mandag 3. december 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Oktober var en rigtig god radiomåned for DR. I løbet af en uge lyttede mere end 80 procent af danskerne med på et eller flere af DR's mange radiotilbud.
I alt lyttede 81.5 pct. af alle danskere i oktober til DR - på et eller andet tidspunkt - i løbet af en uge. I løbet af en dag brugte 66.6 pct. af alle danskere DR Radio.

Ifølge DR's radiodirektør Leif Lønsmann har samtlige DR's radiokanaler del i æren for det flotte resultat

P1 er gået frem i forhold til september, og hver femte dansker lytter nu til kanalen. Dermed er P1 den tredjestørste danske radiokanal, som slår både Radio 100 FM og TV 2 Radio.

Kulturkanalen P2, som ellers har været kraftigt kritiseret for de aktuelle spareplaner, mønstrer i oktober hver tiende dansker, hvilket Leif Lønsmann kalder flot for en kanal, der primært spiller klassisk musik.

P3 er gået mærkbart frem blandt de 20-40-årige. 46 procent af de 20-40 årige lytter nu til kanalen, og det er en klar fremgang i forhold til september. Dermed har kanalen igen flere end 2 millioner ugentlige lyttere, hvilket er samme niveau, som før TV 2 Radio begyndte for snart et år siden.

P4 har svært ved at stikke sin egen succes. Med over 2.2 millioner lyttere hver uge er P4 fortsat Danmarks største radiokanal. Tallet svarer til, at to ud af tre danskere over 40 år lytter med hver uge.

Blandt de mest lyttede programmer på P3 kan nævnes 'Musikquizzen' på P3, som i oktober rundede 400.000 lyttere mod 364.000 i september. 'De Sorte Spejdere', Anders Breinholt og Anders Lund Madsen, holdt efterårsferie i oktober, men afløserprogrammet 'Efterskolen' med Julie Bundgaard og Johan Olsen kunne prale med næsten 900.000 lyttere på ugebasis.

Også 'Go’ Morgen P3' havde godt fat i lytterne i oktober med 781.000 lyttere, hvilket er en fremgang både i forhold til september 2007 og til oktober sidste år.

Her er en oversigt over ugentlig 'reach' for DR's radiokanaler i oktober 2007 (med tallene fra september 2007 i parentes) iflg. Gallup Radio Index. Tallene viser, hvor stor en procentdel af befolkningen der i løbet af en uge - på et eller andet tidspunkt - har lyttet til den pågældende kanal:

DR P1: 19.1 % (16.3 %)
DR P2: 9.4 % (9.1 %)
DR P2 Klassisk: 5.8 % (5.1 %)
DR P3: 43.6 % (40.9 %)
DR P4: 48.0 % (46.6 %)
DR Boogie: 1.3 % (1.4 %)
DR Rock: 1.1 % (1.0 %)
DR P2 Plus: 0.4 % (0.3 %)
DR P4 Hit: 1.2 % (1.8 %)
DR P4 Danmark: 2.4 % (1.7 %)
DR Nyheder: 1.9 % (2.2 %)

Og de største kommercielle aktører:

Radio 100FM: 18.7 % (17.2 %)
TV 2 Radio: 13.6 % (12.5 %)
The Voice: 10.7 % (12.5 %)
Radio 2: 5.9 % (5.1 %)
Radio 100 Soft: 5.1 % (4.1 %)


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -