Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


P3’s jingler – markedsorienteret lyddesign
Mandag 23. juli 2007
Af Knud Hyllested
 
En god jingle understøtter den profil, som en station stræber efter og fungerer dermed som brand-markør, så stationen kan positionere sig i forhold til sine konkurrenter – sådan er det også hos P3, hvis image producer i et interview med Politiken giver et indblik i, hvorledes P3’s lyddesign udformes.
”Vores jingler skal være som en dybvandsbombe, der sprænger. Man kan som lytter sidde i bilen eller stå og vaske op, og så pludselig blive overrasket,” siger P3’s image producer Steen Svendsen til Politikens radio-tv tillæg. Det er Steen Svendsen, der internt på P3 går under navnet Disco-Svendsen, der på sin computer til en kvart million står for den færdige produktion af de udvalgte bits fra dagens udsendelser, der skal indgå i de færdige image spots. Det sker efter en skabelon, der er udarbejdet af P3’s imaging director Mads Heltberg.

Mads Heltberg har siden dec. 2003 stået i spidsen for P3’s lyddesign. På det tidspunkt var Sky Radio og Radio 100FM netop gået on air, og på P3 ønskede man at give fladen et løft for at stå sig bedst muligt i konkurrencen med den kommercielle sektor. Det betød et totalt ændret koncept, hvor der blev tænkt mere i et godt flow og i musik.

Steen Svendsen beretter over for Politiken, at når de forskellige udsendelser slutter, udvælges straks interessante bits, der kan indgå i et udtænkt lydlogo. En produktion har typisk en levetid på en dag og bliver næste dag afløst af en ny, så P3 kan brande sig selv i døgndrift.

Programmer, der måtte have stagnerende lyttertal kan gives ekstra promotion ved at tilføje en ekstra rotation eller to på tidspunkter af dagen, hvor markedsundersøgelser måtte have vist, at der er størst chance for at træffe målgruppen, beretter Politiken, der bl.a. betegner P3’s image produktion og lyddesign som et toptunet konkurrenceparameter og en udviklet paradedisciplin.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -